به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس گفت: در طول هفت دوره گذشته بالغ بر 300 اجرای خیابانی در بین میلیون‌ها گردشگر نوروزی منطقه آزاد ارس اجرا شده و این منطقه در آینده نه چندان دور قطب نمایش‌های خیابانی خواهد شد.

ابراهیم نصیری افزود: این دوره از جشنواره در دو بخش موضوعات عمومی – اختصاصی و بخش نمایش‌های آیینی سنتی برگزار می‌شود و دو موضوع آیین‌های نوروزی و مرز و مرزنشینی مورد توجه ویژه جشنواره در انتخاب آثار خواهند بود.

وی در زمینه سیاست‌گذاری‌های جشنواره در حوزه داوری، تاکید کرد: جشنواره هفتم با لحاظ زمان بندی و اقتضائات مورد نیاز تولید کارهای جدید و غیرتکراری با توجه به موضوعات مطلوب مدنظر سازمان منطقه آزاد ارس از آثار غیرتکراری و نو استقبال خواهد کرد.

مدیر فرهنگی، آموزشی و هنری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: در راستای تعامل با سایر نهادها و رویدادهای تخصصی حوزه تئاتر در کشور، موضوع انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر جشنواره‌های معتبر کشور از جمله جشنواره مریوان و لاهیجان در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است بر اساس فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، فعالان حوزه تئاتر کشور می‌توانند طرح و ایده نمایشی خود را جهت ارزیابی تا 20 آبان ماه به ایمیل دبیرخانه به آدرس art@arasfz.ir ارسال نمایند.

پس از انتخاب و اعلام لیست ایده‌های منتخب، کارگردانان بایستی فیلم اثر تولید شده را تا تاریخ 20 دیماه بصورت پستی ارسال کنند.

این جشنواره همانند سالهای گذشته بعنوان اولین رویداد تئاتر کشور همزمان با روز جهانی تئاتر، 7 فروردین ماه در منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.