راه اندازی معاملات آتی پسته؛ از هفته آینده


راه اندازی معاملات آتی پسته؛ از هفته آینده

خبرگزاری آریا- قرارداد‌های آتی پسته از هفته آینده در بورس کالای ایران راه اندازی می‌شود.

راه اندازی معاملات آتی پسته؛ از هفته آینده
خبرگزاری آریا- سرپرست معاونت توسعه بازار بورس کالای ایران: قرارداد‌های آتی پسته از هفته آینده در بورس کالای ایران راه اندازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از بورس کالا، علیرضا ناصرپور با اشاره به شروع معاملات گواهی سپرده پسته فندقی 32-30 از هفته گذشته در بورس کالا گفت: قرارداد آتی پسته فندقی 32-30 با سررسید آذر 1398 از هفته آینده در بورس کالا راه اندازی می‌شود و در ادامه سررسید‌های دیگری نیز به این بازار اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: اندازه قرارداد آتی پسته 100 کیلوگرم بوده و مبنای تحویل در بازار گواهی سپرده کالایی و قرارداد‌های آتی، محصول پسته فندقی در سایز استاندارد 32-30 به عنوان دارایی پایه در نظر گرفته شده است؛ این در حالی است که قابلیت تحویل با دیگر سایز‌های دارای استاندارد بورس یعنی گرید 30-28 نیز وجود دارد.
ناصرپور افزود: در زعفران به ازای هر گرید یک قرارداد آتی راه اندازی شد، اما در پسته برای اولین بار استاندارد قرارداد آتی 32-30 در نظر گرفته شده است و قرار نیست برای سایر گرید‌های پسته قرارداد آتی جدیدی تعریف شود، زیرا پرحجم‌ترین نوع پسته تولیدی با سهم 60 درصدی کل تولید کشور، پسته فندقی بوده که در این میان 40 درصد کل تولید پسته کشور فندقی دهان باز است؛ بنابراین این نوع پسته مبنای تحویل در قرارداد‌های آتی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی