تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی؛ مراحل و مدارک مورد نیاز برای انتقال


تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی؛ مراحل و مدارک مورد نیاز برای انتقال

در حالت عادی انتقال مالکیت سیم کارت کار زیاد سختی نیست، اما اگر مالک سیم کارت فوت کرده باشد، قضیه کمی متفاوت است. برای تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی ابتدا باید گواهی انحصار وراثت را تهیه کرده و سپس به دفاتر خدمات پستی مراجعه کنید.

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی؛ مراحل و مدارک مورد نیاز برای انتقال

ستاره | سرویس عمومی - شاید همه افرادی که سیم کارت دارند تا به حال به ذهن‌شان خطور کرده باشد که با سیم کارت فرد متوفی چه می‌کنند. در چنین حالتی سیم کارت همراه اول نیز مانند سایر اموال متوفی به ورثه تعلق می‌گیرد. ورثه پس از طی مراحل قانونی می‌توانند سیم کارت را به نام خود کنند یا آن را به شخص دیگری انتقال دهند. اگر می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید. در این مطلب به مراحل و مدارک مورد نیاز برای تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی می‌پردازیم.

در این مطلب می‌خوانید:

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی اقدامات لازم برای تغییر مالکیت بعد از گرفتن گواهی انحصار وراثت

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی

سیم کارت هم مانند اموال دیگری است که می‌تواند از فرد متوفی به بازماندگان آن مرحوم به ارث برسد. برای تعیین تکلیف شدن ارث باید ورثه جمع شده و گواهی انحصار وراثت را امضا کنند.

در انتقال مالکیت سیم کارت فرد متوفی هم روال به همین ترتیب است که تمام ورثه باید یک گواهی انحصار ورثه را به امضاء و تأیید برسانند. دقت داشته باشید که تهیه گواهی انحصار ورثه برای تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول فرد متوفی الزامی است و حتی در صورتی که یکی از ورثه هم آن را امضاء نکرده باشند، تغییر مالکیت سیم کارت امکان پذیر نیست. سپس با در دست داشتن گواهی انحصار وراثت می‌توانید با حضور در دفاتر خدمات پستی به تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: مراحل انحصار وراثت چیست؟

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی؛ مراحل و مدارک مورد نیاز برای انتقال

اقدامات لازم برای تغییر مالکیت بعد از گرفتن گواهی انحصار وراثت

عمده تفاوت تغییر نام سیم کارت فرد متوفی با یک فرد زنده در گرفتن همان گواهی انحصار وراثت است. پس از آنکه به‌طور کامل مراحل گرفتن گواهی انحصار ورثه را انجام دادید می‌توانید به یک دفتر خدمات پستی مراجعه کرده و برای تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی اقدام کنید. اقدام به تعییر نام بکنید البته دقت داشته باشید که این مراحل برای سیم کارت همراه اول است.

مابقی مراحل انتقال مالکیت سیم کارت متوفی همانند انتقال مالکیت افراد در قید حیات است. برای اطلاع از سایر مراحل انتقال مالکیت سند سیمکارت همراه اول به مطلب انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول؛ مدارک مورد نیاز و مراحل انتقال مراجعه کنید.

سخن آخر

همانطور که مطالعه کردید انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول متوفی همانند انتقال سند مالکیت سیمکارت یک فرد در قید حیات است، با این تفاوت که پیش از اقدام به انتقال سند باید گواهی انحصار وراثت را داشته باشید. البته توجه داشته باشید که اگر سیمکارت غیرفعال است، باید آن را فعال کنید. برای آگاهی از مراحل کار توصیه می‌کنیم مطلب نحوه فعالسازی سیم‌کارت قطع شده را مطالعه فرمایید. در پایان فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی