زکات واجب الهی است که مملکت را اداره می کند


زکات واجب الهی است که مملکت را اداره می کند

آیت الله علما، چارچوب فکری انقلاب‌ها مربوط به فقرا و مستضعفین خواند و گفت: زکات نوعی مالیات است که به گفته امام راحل (ره) این واجب الهی می تواند مملکت را اداره کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «آیت الله مصطفی علما» امروز(یکشنبه، ۱۴ مهر) در دومین جلسه شورای زکات استان کرمانشاه، با بیان اینکه چارچوب فکری انقلاب مربوط به فقرا و مستضعفین است، گفت: در اهمیت کار و خدمت کمیته امداد همین بس که امام خمینی(ره) دو ماه پس از انقلاب اسلامی دستور تشکیل این نهاد انقلابی را صادر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، افزود: حکومت و نظام باید به فقرا و نیازمندان توجه داشته باشد و این موضوع در سیره ائمه (ع) مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت زکات و ترویج فرهنگ آن در جامعه، اظهار کرد: مشارکت بالای مردم در پرداخت زکات نشانه ترویج فرهنگ این واجب الهی است که به گفته امام راحل می تواند مملکت را اداره کند.

آیت الله علما، افزود: حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف فرمودند: وجوهات خراسانات برای تمامی فقرا در کشور کفایت می کند.

وی زکات را نوعی مالیات خواند و بیان کرد: اگر فرهنگ زکات در جامعه ترویج شود تمامی کشور با زکوات و خمس پرداختی مردم اداره خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان ‌وامام جمعه کرمانشاه، عنوان کرد: دین مبین اسلام بر این واجب الهی تأکید فراوان دارد و در بسیاری از آیات و‌ روایات نیز بر اهمیت پرداخت زکات اشاره دارد.

وی تاکید کرد: اگر مسئولین با برنامه کار کنند و مردم سلامت مسئولین را بدانند بدون شک مردم و مودیان در امورات مربوط به رفع فقر و زکات مشارکت بیشتری خواهند داشت.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی