باید سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان داشته باشند


باید سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان داشته باشند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: سه دهک پایین جامعه باید بیمه رایگان داشته باشند و سایر دهک ها براساس وسع حق بیمه پرداخت کنند و دنبال این هستیم در صورت شناسایی فقیر واقعی با پوشش بیمه، درمان رایگان نیز دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر"محمد جعفری" عصر امروز ۱۴ مهرماه در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به اینکه هفته اول آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده، اظهار کرد: یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیش از ۶۰ درصد جمعیت را شامل می شود.

وی با اشاره به بیمه رایگان روستائیان افزود: بیش از ۸۵ درصد درمان در روستاها توسط تیم سلامت انجام و ۱۵ درصد به متخصص ارجاع داده می شود.

جعفری با بیان اینکه نخستین گام طرح تحول سلامت در دولت یازدهم این بود که روستائیان، عشایر و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بیمه سلامت رایگان شدند که جمعیت شهری که بیمه نداشتند نیز به این طرح اضافه شد که این افراد حق بیمه پرداخت نمی کنند بیان کرد: "پرداخت براساس توان و دریافت براساس نیاز" شعار بین المللی است که در دستور کار ما نیز قرار دارد و در برنامه ششم توسعه باید بیمه اجباری مبتنی بر وُسع اجرایی شود که از ابتدای آبان ماه امسال کار را آغاز می کنیم و کسی نباید بدون بیمه باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در این طرح براساس وُسع، سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان خواهند شد، دهک های دیگر درصدی پرداختی خواهند داشت و سه دهک اول کل حق بیمه را باید پرداخت کنند که البته در این زمینه جایی برای اعتراض نیز وجود دارد.

انتظار داریم در یک سال آینده آزمون وسع اجرا شود

جعفری اظهار کرد: در درمان مردم مجبور هستیم بر درآمد خانواده ها مبتنی شویم در حالی که اکنون مبتنی به نفت هستیم که دولت پرداخت می کند و در این صورت آرام آرام از نفت جدا می شویم و انتظار داریم در یک سال آینده آزمون وسع اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک در سطح کشور در حال اجراست و تا امروز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نسخه الکترونیک در کشور صادر شده است.

الکترونیکی شدن ۲۰ هزار مورد از صورتحساب های بستری بیمارستان ها

وی با اشاره به حذف اسناد کاغذی بستری افزود: نزدیک به ۲۰ هزار مورد از صورتحساب های بستری بیمارستان ها الکترونیکی شده و با ادامه روند کار به صورت کارشناسی و عمق بخشی، بیمه سلامت سازمان الکترونیک به تمام معنا خواهد شد که بیش از ۲۵ درصد صرفه جویی در هزینه های درمانی و منابع سلامت خواهیم داشت.

جعفری با اشاره به اینکه ماهانه ۵۰ میلیارد توما بابت درمان بیمه شدگان به مراکز درمانی استان کرمان می پردازیم، گفت: در پرداخت مطالبات مراکز درمانی امسال وارد تیرماه شده ایم و مرداد و شهریور هنوز پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: چالش ما بدهی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومانی به مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان است که از سال ۹۷ بدهکار هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر"محمدجواد فدایی" استاندار کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: در مراجعات مردمی موارد متعددی در زمینه مشکلات هزینه های درمانی وجود دارد.

وی افزود: کار بیمه سلامت در زمینه آزمون وُسع و پوشش بیمه ای کار مهم و ارزشمندی است که تعادل ایجاد می کند و حرکت به سمت عدالت است که امیدواریم با اجرای آن خدمات به مردم بهتر، دقیق تر و منظم تر باشد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه نظام ارجاع بخشی از دولت الکترونیک به معنای واقعی است که هم صرفه جویی منابع را به دنبال دارد و کار سریع تر انجام می شود بیان کرد: کارهای خوبی انجام می شود که امیدواریم در زمان بندی قابل قبول به نتیجه برسد و مردم آن را لمس کنند و به جایی برسیم بنا به فرموده مقام معظم رهبری کسی در زمان بیماری به جز رنج بیماری دغدغه ای نداشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور کدام شهر است؟