طریقه ماساژ پروستات، چگونه است؟


طریقه ماساژ پروستات، چگونه است؟

در بازی کلمات بسیاری از افراد بعد از کلمه پروستات بلافاصله سرطان را فریاد می زنند. پس از سرطان پوست، سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در مردان است.

در بازی کلمات بسیاری از افراد بعد از کلمه پروستات بلافاصله سرطان را فریاد می زنند. این پدیده با توجه به اینکه پس از سرطان پوست، سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در مردان است (از هر ۷ مرد، یک مرد در طول زندگی خود، تشخیص سرطان پروستات را دریافت خواهد کرد)، حدس می زنیم که حتی کسر کوچکتری از افراد با کلمه معاینه و حتی تعداد کمتری از افراد با کلمه ماساژ پاسخ دهند.
اما واقعیت این است که اگر صحیح انجام شود، ماساژ پروستات می تواند برای بسیاری از مردان، سطحی جدید از لذت جنسی را به ارمغان بیاورد. افزایش فروش انواع ماساژور پروستات در آمریکا در سال های اخیر به خوبی این مساله را نشان می دهد. اگر شما یک مرد هستید و یا در زندگی خود یک مرد دارید، یک لحظه انگشت خود را بر روی پروستات خود یا شریک جنسی تان قرار دهید تا یاد بگیرید چه احساسی دارد و چرا نباید از آن بترسید.
غده پروستات چیست؟
کاری که این غده که سایز آن ممکن است از یک گردو تا یک آلو متغیر باشد، انجام می دهد، ترشح یک مایع قلیایی است که حدود یک سوم از مایع منی را تشکیل می دهد. بقیه عمدتا اسپرم و مایع منی هستند و این مواد در طول ارگاسم با یکدیگر ترکیب می شوند. آن اسپاسم عضلانی که شما هنگام انزال احساس می کنید نیز کار غده پروستات است. این غده در زیر مثانه واقع شده است و گاهی اوقات از آن به عنوان نقطه G مرد یاد می شود.
آیا تا به حال از نقطه G چیزی شنیده اید؟ نقطه G همان ناحیه اسفنجی داخل دیواره روده مهبل (واژن) زن است که ارگاسم های قدرتمندی تولید می کند. برای مردان، پروستات یک منطقه بسیار حساس است که می تواند شدت بالاتری از ارگاسم را فراهم کند و مانند G-spot خانم ها، ماساژ پروستات – دقیقا به معنای مالیدن این ناحیه است – که منجر به انزالی با فوران بیشتر خواهد شد.

گرایش جنسی با این کار هیچ ارتباطی ندارد
فکر می کنید که ماساژ پروستات توسط خود یا شریک جنسی تان، شما را همجنسگرا خواهد کرد؟ در اشتباهید. این ماساژ، لذتی که شما از رابطه جنسی می برید را دو چندان خواهد کرد زیرا که پروستات در تمامی ارگاسم های مردانه صرف نظر از همجنس گرا بودن یا نبودن، نقشی ضروری دارد و امروزه مردان دگرجنس گرا هم از بدن هایشان نهایت استفاده را می برند.

بیایید درباره مدفوع صحبت کنیم
شاید کارکرد اصلی مقعد است که باعث می شود درباره گشت و گذار در این ناحیه تردید کنید. این نگرانی کاملا معتبر است. با این حال، به یاد داشته باشید که تنها زمانی که شما احتمالا با مقدار قابل ملاحظه ای از مواد مدفوع در مقعدتان مواجه خواهید شد، هنگامی است که مقعد شما تمیز نباشد یا به طور کامل مدفوع نکرده باشید.
بنابراین بیایید برای این پدیده برنامه ریزی کنیم. ابتدا مقدار فیبر موجود در رژیم غذایی خود را برای چند روز افزایش دهید و مقدار زیادی آب بنوشید تا اطمینان حاصل کنید در این منطقه مدفوع سفت وجود نداشته باشد. شما حتی ممکن است بخواهید وسیله Squatty Potty را امتحان کنید تا مقعد تمیزتری داشته باشید. Squatty Potty یک پله کوچک است که باید هنگام مدفوع کردن، پای خود را بر روی آن قرار دهید. با توجه به تولید کنندگان این محصول، این دستگاه باعث کاهش حجم روده شما و خارج شدن تمامی مدفوع ها خواهد شد.
سپس، هنگام حمام، چند بار انگشت صابونی و مانیکور شده تان را وارد کنید تا احساس تمیزی کامل کنید. انجام این کار، علاوه بر این به شما کمک خواهد کرد که به احساس داشتن چیزی در مقعدتان عادت کنید.
در ابتدا این احتمال وجود دارد که احساس کنید دارید مدفوع می کنید، اما اگر هر بار که به حمام می روید این کار را انجام دهید، می توانید یاد بگیرید که کم کم از آن طوری لذت جنسی ببرید که قبل از این به هیچ عنوان ممکن نبود.
بر خلاف باور عمومی، هیچ دخولی برای تحریک غده پروستات لازم نیست، بنابراین افراد وسواسی می توانند پروستات را بدون انجام دخول، ماساژ دهند. پرینئوم، پوست بین بیضه ها و مقعد است که دقیقا خارج از پروستات قرار دارد.
اگر چه گفته شده است که لذت جنسی این نوع تحریک، طبیعت بسیار ملایم تری دارد، اما می توان هنگام رابطه جنسی از آن برای تجربه ارگاسم های شدیدتر استفاده کرد.

طریقه ماساژ پروستات، چگونه است؟
طریقه ماساژ پروستات
با وجود اینکه ممکن است هیچ نشانه های بصری، لمسی یا بویایی از مدفوع وجود نداشته باشد، برخی باکتری های بیماری زا ممکن است حتی پس از تمیز کردن باقی بمانند. بنابراین بهتر است ماساژ پروستات را با یک انگشت، دست دستکش دار و چرب انجام دهید. اگر این رویکرد کتابچه ای را در نظر بگیرید، باید بدانید که عموما دیگران راحت تر ماساژ پروستات را برای شما انجام می دهند، زیرا آنها مجبور نیستند انگشت خود را به داخل بدن شما ببرند.
اگر می خواهید سعی کنید شریک زندگی تان (یا خودتان اگر دستان تان ماهر باشند)، این کار را انجام دهید، این غده یک الی دو اینچ درون مقعد شما قرار دارد و برای تحریک آن، کافی است بر روی دیواره پریکروم فشار وارد کنید.
بر روی غده فشار بیاورید و به آرامی به سمت ناف ماساژ دهید. برای مبتدیان، بهتر است کار به آرامی انجام شود. کمی وقت بگذارید تا احساسات تان را بشناسید و بفهمید چه برای شما کار می کند و چه کار نمی کند. توجه کنید که ماساژ پروستات با یا بدون تحریک آلت تناسلی می تواند منجر به ارگاسم شود.

تحریک غده پروستات در ماساژ پروستات چه حسی دارد؟
حقیقت این است که بسیاری از افراد از همان ابتدا از ماساژ پروستات لذت خواهند برد. بعضی از افراد ممکن است نسبت به آن بی تفاوت باشند یا از آن متنفر شوند. حتی تعداد بیشتری از افراد، می توانند یاد بگیرند که چگونه در طول زمان از آن لذت ببرند. برای اکثر افراد زمان بر است تا به این نوع تحریک جدید عادت کنند اما همه موافق اند که ارگاسم به دست آمده، نسبت به ارگاسمی که فقط از تحریک ناحیه تناسلی به دست می آید، شدیدتر می باشد (و به طرز قابل توجهی با نوع دیگر ارگاسم متفاوت است).
بعضی افراد می گویند که لذت این ارگاسم بیشتر محلی است، و دیگران آن را با امواجی می شناسند که در تمام بدن شان منتشر می یابد.
این بستگی به مقدار فشار، وسیله مورد استفاده و صد البته خود فرد دارد. انجام ماساژ پروستات تنها برای چند ثانیه، ممکن است باعث ارگاسم نشود، و افراد، به ویژه مبتدیان، ممکن است همه دفعات به ارگاسم نرسند، اما ثابت شده است که در صورت تمرین این روش، روش مناسب و جدیدی برای رسیدن به ارگاسم می باشد.

تحریک غده پروستات، با سرطان پروستات ارتباط خاصی ندارد
طبق گفته انجمن جامعه سرطان آمریکا، از هر ۷ مرد، یک مرد در طول زندگی اش مبتلا به سرطان پروستات خواهد شد. میانگین سن تشخیص ۶۶ سالگی است و ۶ مورد از هر ۱۰ مورد در مردان ۶۵ سال و بالاتر تشخیص داده شده است. با وجود فراوانی آن در مردان، میزان بقای ۱۵ ساله مردان مبتلا به سرطان پروستات، ۹۶٪ می باشد.
با این حال، مطالعات نشان داده اند که افرادی که بیشتر ارضا می شوند، خطر ابتلا به سرطان پروستات کمتری دارند. این مطالعه ذکر نمی کند که ارضا از طریق تحریک غده پروستات نیز همین اثر مطلوب را دارد یا خیر، اما امتحانش مجانی است.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
سرطان پروستات در مراحل اولیه ممکن است علامتی ایجاد نکند، اما اگر علامتی داشته باشد ممکن است یک یا چند علامت از علائم اختلال در دفع ادرار:
- اختلال در شروع تخلیه ادرار یا قطع آن یا اختلال در تخلیه کامل مثانه
- فشار کم یا منقطع جریان ادرار
- تکرر ادرار
- همینطور احساس تخلیه فوری غیرقابل کنترل ادرار مخصوصا در شب
- وجود خون در ادرار یا مایع منی
- درد هنگام تخلیه ادرار یا به ندرت درد هنگام انزال و اختلال نعوظ و انزال

طریقه ماساژ پروستات، چگونه است؟
در مراحل پیشرفته‌تر علائمی نظیر
- درد استخوانی دائمی اغلب در ستون فقرات، ران، لگن یا دنده‌ها
- شکستگی استخوانی
- کاهش وزن
اگر سرطان به ستون فقرات متاستاز داده باشد و نخاع را تحت فشار قرار داده باشد می‌تواند علائمی نظیر:
- ضعف پا
- بی‌اختیاری ادراری و بی‌اختیاری مدفوع
همچنین در صورت انواع دیگر متاستاز به استخوان ممکن است:
- کم‌خونی
- تنگی نفس
- احساس خستگی زیاد
- ضربان قلب بالا
- سرگیجه یا رنگ‌پریدگی

عوامل موثر در ابتلا به سرطان پروستات
علت دقیق ابتلا به سرطان پروستات نامشخص است. اما پزشکان می‌دانند که سرطان هنگامی آغاز می‌شود که برخی از سلول‌های پروستات از حالت طبیعی خارج می‌شوند.
این اختلال احتمالا بر اثر جهش در DNA برخی سلول‌ها و در نتیجه آن رشد و تقسیم سریع‌تر آن‌ها شروع می‌شود و سپس با مرگ سلول‌های طبیعی و تجمع سلول‌های غیرطبیعی نامیرا توده‌ای تشکیل می‌شود که به آن تومور می‌گوییم.
این سلول‌های تومورال می‌توانند تا حدی رشد کنند که به بافت‌های اطراف تهاجم پیدا کنند. همچنین برخی از این سلول‌ها ممکن است جدا شده و به سایر نقاط بدن رفته و باعث متاستاز سرطان شوند.

عواملی هستند که احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهند
- سن: با افزایش سن احتمال ابتلا به سرطان پروستات افزایش می‌یابد. با افزایش سن بیش از ۵۰ احتمال سرطان پروستات به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.
- نژاد: دیده‌شده‌است که به دلایل نامشخص احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان سیاه‌پوست بیش از سایر مردان است.
- سابقه خانوادگی: اگر در خانواده مردی مبتلا به سرطان پروستات شود، خطر ابتلا در سایر مردان خانواده افزایش می‌یابد.
همچنین سابقه خانوادگی وجود ژن‌هایی که احتمال سرطان سینه را افزایش می‌دهند (BRCA1 یا BRCA2) یا سابقه خانوادگی نزدیک سرطان سینه‌، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.
- رژیم غذایی: با وجودی‌که علت این ارتباط نامشخص است دیده شده‌است که سرطان پروستات در کشورهایی که مصرف گوشت و لبنیات پرچرب بالاست بیشتر دیده می‌شود.
همچنین رژیم غذایی که میوه و سبزیجات کمی داشته باشد خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.
- چاقی: مردان چاقی که سرطان پروستات در آن‌ها تشخیص داده می‌شود با احتمال بیشتری دچار انواع پیشرفته هستند که به درمان به سختی پاسخ می‌دهند.
برخی عوامل از جمله سیگار کشیدن، التهاب پروستات، بیماری‌های منتقله از راه جنسی، وازکتومی و مواجهه با برخی مواد شیمیایی، نیز به عنوان عوامل خطر ابتلا به سرطان پروستات مطرح هستند اما هنوز تاثیر آن‌ها به طور دقیق مشخص نشده‌است.

مدیریت و درمان سرطان پروستات
- مراقبت و انتظار: این عبارت به یک برنامه فعال مراقبتی بدون سایر درمان‌های سرطان اشاره دارد.
این درمان در افرادی که براساس امتیاز گلیسون و مرحله سرطان، مبتلا به فرم غیر تهاجمی سرطان هستند، استفاده می‌شود و به شکل بررسی دوره‌ای بیماری است.
این روش به علت خطر جدی عوارض ادراری و تناسلی موجود در اغلب درمان‌های سرطان پروستات، استفاده می‌شود. البته سرطان پروستات تهاجمی معمولا حتی باوجود عوارض ثانویه جدی، درمان می‌شود.
- پرتو درمانی: یک دسته پرتوی متمرکز می‌تواند برای کشتن سلول‌های سرطانی، مخصوصا سلول‌هایی که از غده پروستات مهاجرت کرده‌اند (متاستاز داده‌اند)، مورد استفاده قرار گیرد.
دسته‌های پرتو می‌توانند برای کاهش درد استخوانی ناشی از سلول‌های سرطانی مهاجم نیز مورد استفاده قرار گیرند.
- براکی‌تراپی با دوز پایین: براکی‌تراپی نوعی از پرتودرمانی است که منبع پرتودهی درون بدن قرار می‌گیرد. در این روش صفحات رادیواکتیو در ابعاد دانه برنج درون پروستات قرار می‌گیرند و به بافت سرطانی اطراف پرتودهی می‌کنند.
- براکی‌تراپی با دوز بالا: در این نوع منابع رادیواکتیو بیشتری درون غده سرطانی‌شده پروستات قرار داده می‌شود.
- جراحی سرطان پروستات: رادیکال پروستاتکتومی روش برداشت غده پروستات با جراحی است. معمولا این درمان هنگامی‌که سرطان تنها در غده پروستات قرار دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تکنیک‌های جدید جراحی به جلوگیری از آسیب اعصاب کمک می‌کنند اما هنوز جراحی می‌تواند عوارضی مانند اختلال نعوظ و مشکل کنترل ادراری را به‌همراه داشته باشد. البته این عوارض ممکن است در برخی از بیماران بهبود یابد.
- هورمون‌درمانی: این روش درمانی برای استفاده از داروها به منظور کوچک کردن و یا کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطان پروستات طراحی شده‌است اما نمی‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.
از هورمون‌درمانی برای کاهش علائم سرطان پروستات و کاهش سرعت گسترش سرطان‌های مهاجم با کاهش یا توقف تولید هورمون‌های مردانه (اندروژن‌ها) مانند تستسترون، استفاده می‌شود.
عوارض آن شامل ناتوانی جنسی، رشد بافت پستان، گرگرفتگی و افزایش وزن می‌شود.
- شیمی‌درمانی: شیمی‌درمانی برای کشتن سلول‌های دارای رشد سریع همه جای بدن، طراحی شده‌است، بنابراین معمولا هنگامی‌که سلول‌های سرطان پروستات به سایر نقاط بدن متاستاز می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه شیمی‌درمانی سایر سلول‌های دارای رشد سریع بدن مانند سلول‌های مو، سلول‌های مخاط و سلول‌های پوشاننده دستگاه گوارش را نیز از بین می‌برد،‌ این موضوع عوارض ناخواسته بسیاری را ایجاد می‌کند.
این عوارض شامل ریزش مو، زخم‌های دهانی، تهوع، استفراغ و بیماری‌های دیگر می‌شود.
- کرایوتراپی: نوعی روش درمانی است که در آن سلول‌های سرطانی با یخ زدن و گرم شدن مجدد که باعث متلاشی شدن آن‌ها می‌شود کشته می‌شوند.
این درمان نسبت به جراحی تهاجم کمتری دارد اما اثرات طولانی مدت آن هنوز در دست بررسی است. متاسفانه یخ زدن می‌تواند باعث آسیب به اعصاب شود که گاهی شامل اعصاب نزدیک به پروستات که کنترل کننده نعوظ هستند می‌شود. بسیاری از مردان پس از کرایوتراپی دچار ناتوانی جنسی شده‌اند.
اختلال نعوظ در کرایوتراپی بیش از رادیکال پروستاتکتومی دیده می‌شود.

طریقه ماساژ پروستات، چگونه است؟
مدیریت بیماری
پیگیری سرطان پروستات تشخیص داده‌شده مهم است. چه از روش “نظارت و انتظار” استفاده شود چه هر روش درمانی دیگری، ممکن است سرطان پیشرفت کند، بنابراین انجام تست‌های دیگری نظیر تست PSA ممکن است مورد نیاز باشد. به‌علاوه، پیگیری می‌تواند میزان تاثیر تغییرات سبک زندگی بر کاهش خطر مرگ در اثر سرطان پروستات را نشان دهد.
- اختلال توانایی جنسی: اختلال نعوظ عارضه بسیار شایع اغلب درمان‌های سرطان پروستات است. در برخی از مردان، مخصوصا مردان زیر سن ۷۰ سال، ممکن است بهبود آن طی دو سال پس از جراحی دیده شود.
همچنین استفاده از درمان‌های رایج این بیماری از جمله بسیاری از ابزارهایی که مخصوص مردانی با این مشکل هستند، می‌تواند باعث بهبودی شود.
- سبک زندگی و رژیم غذایی: همانطور که پیش از این بیان شد رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب می‌تواند به کاهش خطر سرطان پروستات کمک کند.
همین موضوع برای افرادی که سرطان پروستات در آن‌ها تشخیص داده شده‌است، نیز صادق است:
- افزایش دفعات و حجم مصرف سبزیجات و میوه‌ها: دانه‌ها را به‌شکل کامل مصرف کنید و از مصرف دانه‌های فرآوری شده و آرد سفید اجتناب کنید.
مصرف محصولات با چربی بالا و گوشت‌ها، مخصوصا گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس را کاهش دهید یا متوقف کنید.
برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که اسفناج، آب‌پرتقال و برخی از انواع دیگر مواد غذایی می‌توانند خطر سرطان پروستات را کاهش دهند.
- مصرف مکمل: بیمارانی که دچار سرطان هستند باید در مورد مصرف مکمل‌ها و سایر محصولاتی که به‌عنوان پیشگیری یا درمان سرطان به فروش می‌رسند، بسیار محتاط باشند و قبل از استفاده از چنین محصولاتی باید در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن با پزشک خود مشورت کند.
به‌علاوه به بیماران سرطانی توصیه می‌شود از خوددرمانی یا تغییر دوز داروها بدون مشورت با پزشک اجتناب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مردان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر