اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان در هزار مسجد در سراسر کشور


اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان در هزار مسجد در سراسر کشور

اسماعیلی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در حل دعاوی و کاهش ورودی پرونده ها از اجرای طرح هرمسجد یک حقوق دان در هزار مسجد کشور خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد طرح هر مسجد یک حقوقدان گفت: طرح یک مسجد حقوق دان را طرحی می دانیم که ابعاد مختلفی دارد. این طرح در مرحله اول سطح آگاهی ها و دانش حقوقی مردم را افزایش می دهد. در مرحله دوم مسجد پایگاه و مرجعی است که ظرفیت آن بسیار خوب است و برای حل و فصل بسیاری از معضلات منطقه ای به ویژه با رویکرد صلح و سازش بسیار خوب است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: بنا داریم از ظرفیت مسجد، مومنین، ائمه جماعات، نخبگان و فرهیختگانی که به عنوان ماموم و اهالی ای که به آن مسجد می روند، در حل دعاوی و اختلاف استفاده کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان در کاهش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی تاثیر گذار است. این طرح با محوریت معاونت فرهنگی قوه قضاییه و با مشارکت حقوقدانانی که در گام اول جزو مسجدی های همیشگی هستند اجرا می شود.

وی گفت: علاوه بر آن با کمک جامعه حقوقدانان کشور و بسیج حقوقدانان و بخش های دیگری که در حوزه حقوق فعالیت دارند، بنا داریم تا برخی از مساجدی را هم که در میان آنها حقوقدانی نیست،با استفاده از ظرفیت مساجد این قابلیت و بهره گیری از حقوق دانان را برای انها فراهم کنیم و حقوقدانانی را به آنجا اعزام کنیم تا از این ظرفیت بهره ببرند.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار این طرح در هزار مسجد کشور اجرا می شود./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید