بیش‌از131میلیون دلار کالا از مرزهای پیشین و ریمدان صادر شد


بیش‌از131میلیون دلار کالا از مرزهای پیشین و ریمدان صادر شد

چابهار- ایرنا- مدیرکل گمرک چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت:131 میلیون و 650 هزار دلار کالا از ابتدای سالجاری تاکنون از مرزهای پیشین سرباز و ریمدان چابهار به کشور پاکستان صادر شده است.

مجید مظلومی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار صادرات سایر گمرکات کشور خروجی از مرز پیشین ۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و خروجی از مرز ریمدان ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از مرزهای ریمدان و پیشین، قیر، سیمان، کاشی، لبنیات و موادغذایی بوده است.

مدیرکل گمرک چابهار با اشاره به اینکه میزان واردات گمرکات چابهار و منطقه آزاد در۶ ماهه نخست سالجاری ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۵۴۵ میلیون دلار ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۷ و ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: اقلام عمده واردات به کشور از طریق گمرک چابهار برنج، ذرت دامی، شکر، قطعات خودرو و لاستیک بوده است.

مظلومی ادامه داد: صادرات گمرکات چابهار و منطقه آزاد در ۶ ماهه نخست امسال نیز از حیث وزن و ارزش افزایش داشته و اقلام عمده آنها شامل قیر، پلاستیک و کمپایند پلی اتیلن است.

وی بیان کرد: توجه نکردن به آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم توسط بازارچه مرزی ریمدان برای واردات کالا و وجود مشکلات مرتبط، نبود امکاناتی چون آب و برق برخی از مشکلات این بازارچه مرزی است.

مدیرکل گمرک چابهار گفت: با اقدامات انجام شده مراجعان دیگر برای انجام تشریفات گمرکی کالا در گمرک چابهار حضور پیدا نمی‌کنند بلکه در خود گمرک ریمدان در کمترین زمان ممکن به کار آنان رسیدگی می‌شود.

وی اظهار داشت: گمرک چابهار به جهت رونق اقتصادی منطقه آمادگی خود را برای ارائه تمامی تشریفات ترانزیت به مسئولان مربوطه اعلام کرده است.

مظلومی به پرونده‌های قاچاق در ۶ ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش تقریبی ۴۲ میلیارد ریال در این اداره‌کل تشکیل که از این تعداد ارزش ۸ فقره زیر ۱۰ میلیون ریال و ارزش ۱۰۲ فقره بالای ۱۰ میلیون ریال بوده است.

وی اقلام عمده پرونده‌های قاچاق را برنج، پارچه، کولرگازی، باطری و سایر موادغذایی و نوشیدنی،لوازم یدکی و ظروف شیشه‌ای عنوان کرد.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون