صنعت کشور حاضر به ریسک در مسیر پژوهش است


صنعت کشور حاضر به ریسک در مسیر پژوهش است

تهران- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه صنعت کشور حاضر به ریسک در مسیر پژوهش است، گفت: همچنین رویکرد جدید پارک روش حل مسئله است تا صنایع، مسائل را در پارک مطرح کنند.

اولین رویداد فرصت‌سازی کسب و کار در صنایع فولاد همزمان با ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در محل مصلی تهران ظهر امروز با تلاش پارک علم و فناوری این دانشگاه افتتاح شد.

عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه این رویداد اظهار داشت: ۷ مسئله از طرف صنعت فولاد مبارکه مطرح شده و تیم‌هایی که توانایی حل مسائل را دارند توسط پارک علم و فناوری حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: همیشه ارتباط دانشگاه و صنعت مشکل داشته اما امروز عصر انقلاب صنعتی چهارم است و نگاه استارتاپی به حل مسائل باعث رفع بسیاری از آن‌ها می‌شود.

به گفته زارعی، در حال حاضر آنچه در دانشگاه ایجاد می‌شود، در صنعت استفاده می‌شود که تنها یک پلتفرم حرکتی می‌خواهد. در این راستا شبکه فناوری دانشگاه تهران در اختیار استارتاپ‌هایی است که ایده دارند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: مسئله عمق سنجی در طرح‌ها بسیار مهم است. به این معنا که بررسی شود طرح‌ها تا چه اندازه در مارکت صنایع مشکلات را رفع می‌کند. این مسئله نیز بررسی می‌شود تا عمیق‌ترین مسائل در نظر گرفته شود.

زارعی با اشاره به ۷ چالش تصریح کرد: موضوعات مربوط به چالش‌های توافق شده با خطوط تولید فولاد مبارکه، ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای ضایعات سنگ آهنی ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه، تولید کلسیم آلومینات Pre Melted برای واحد فولادسازی، تولید ماده Anti Form جهت سرباره پفکی واحد فولادسازی، ایجاد ارزش افزوده برای لجن خطوط نورد سرد، ایجاد ارزش افزوده برای اکسیدآهن موجود در خروجی بازیابی واحد اسیدشویی، بازیابی قلع از ضایعات ورقه‌ای قلع اندود و لجن خط قلع اندود و بازیابی روی از سرباره حوضچه روی خط گالوانیزه است.

وی افزود: طی دو روز آینده تیم‌هایی برای حل مسئله در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و پارک برای آن‌ها سرمایه‌گذار پیدا می‌کند و حمایت می‌شوند.

ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران از ۱۵ تا ۱۷ مهرماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!