ثبت نام افزون بر 41 هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح


ثبت نام افزون بر 41 هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح

:فعال از ثبت نام 41 هزار و 334 نفر از زائران گیلانی در سامانه سماح جهت حضور در همایش عظیم اربعین حسینی خبر داد.

«حسن فعال» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به ثبت‌نام زائران اربعین تا 25 مهر اظهارداشت: از اول شهریور تاکنون 41 هزار و 334 گیلانی در سامانه سماح به آدرس اینترنتی «https://samah.haj.ir»جهت حضور در همایش اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه زائران گیلانی اربعین از مرز مهران اعزام می‌شوند تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر حداقل دارای سه ماه اعتبار جهت زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.

وی به شرایط اقامت در عراق برای زوار اربعین اشاره کرد و گفت: مدت ماندگاری زوار ایرانی در عراق در اربعین سال جاری 30 روز است و زوار اربعین از لحظه ورود به عراق، حداکثر تا یک ماه می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

فعال خطاب به زائران اربعین خواستار توجه آنان به مهر گذرنامه "ورود به عراق" حین گذر از مرز شد و تاکید کرد: زائران حین گذر از مرز توجه داشته باشند که مهر ورود به کشور عراق بر گذرنامه‌شان خورده باشد، چرا که در صورت عدم مهر بر گذرنامه مشکلاتی برایشان پیش آمده و ممکن است تحت عنوان "ورود غیرمجاز" بازداشت شوند.

وی با بیان اینکه مشکلی در اعزام زائران به کشور عراق وجود ندارد افزود: ۱۸موکب استان گیلان از زائران اربعین پذیرایی می‌کند.

گفتنی است، سال گذشته حدود 24 هزار نفر از استان گیلان برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق عزیمت کردند.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید