با روش‌های دیروز نمی‌توان کودکان امروز را برای فردا تربیت کرد


با روش‌های دیروز نمی‌توان کودکان امروز را برای فردا تربیت کرد

کرمانشاه- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با گرامیداشت هفته کودک گفت: پرورش کودکانی بانشاط و سرزنده که در تمام ساحت‌ها رشد کنند، هدف همه‌ ماست و با روش‌های دیروز نمی‌توان کودکان امروز را برای فردا تربیت کرد.

ناهید فضلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته کودک، افزود: هفته کودک فرصتی را فراهم می‌کند که بتوانیم فرزندان پاک این مرز و بوم را بهتر درک کنیم و با دقت نظر و آینده‌نگری در راستای مرتفع کردن نیازهایشان تلاش نماییم.

او، پرورش کودکانی بانشاط و شاداب در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک وظیفه دانست و گفت: کودکانی که آینده این مرز و بوم را رقم می‌زنند در دستان ما پرورش می‌یابند.

وی، توجه به اقتضائات کودکی را رویکرد اساسی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان دانست.

فضلی به بیانات حضرت علی (ع) نیز در این ارتباط اشاره کرد، که می فرماید: «کودکان را فقط به شکل خویش تربیت نکنید زیرا آنان برای زمانه‌ای غیر از زمان شما آفریده شده‌اند».

وی گفت: نباید روح و روان کودکان­مان را با مطالبی که برای آینده آن‌ها سودی ندارد انباشته کنیم و برای آن‌ها چهارچوب­‌هایی تعریف کنیم که خلاقیت و سرزندگی را از آن‌ها بگیرد.

فضلی با اشاره به شعار امسال هفته کودک، «آینده را باید ساخت» تاکید داشت: کودکان ما باید تربیتی متوازن و براساس ساحت‌های تربیتی تجربه کنند و در تمام جهات رشد یافته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: کودکان ما شادابی و خوشحالی و روحیه امید را از منابع مختلفی کسب می‌کنند و شادابی و نشاط والدین آن‌ها و اولیاء مدرسه و مراکز آموزشی تاثیر بسیار عمیق در به‌وجود آمدن اعتماد به نفس و شادابی آن‌ها دارد.

وی افزود: بزرگان ادب فارسی از جمله مولانا بر این نکته تاکید دارند که «چون با کودک سر و کارت افتاد زبان کودکی باید گشاد»، با کودکانمان با زبان نرم و لطیف و پر از احساس خودشان صحبت کنیم.

وی به کلام رسول اکرم (ص) نیز اشاره کرد که فرموده‌اند: هرکس که نزد او کودکی هست باید در پرورش او کودکانه رفتار کند.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال دارند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام