بیش از 62 هزار البرزی در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند


بیش از 62 هزار البرزی در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند

مدیر حج و زیارت البرز گفت: مرز خروجی زائران البرزی از کشور، مرز مهران است  ولی با توجه به اینکه مرز خسروی پس از چند سال بازگشایی شده، اداره کل راهداری استان البرز اتوبوس‌هایی برای البرزی‌ها در نظر گرفته تا از طریق مرز خسروی از کشور عراق خارج شوند.

عباس دمیرچی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نام نویسی زائران برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از 10 شهریور آغاز شده و تا کنون 62 هزار و 777 نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: هرچند امسال ویزای اربعین حذف شده ولی زائران برای شرکت در این مراسم باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

دمیرچی با اشاره به هزینه ثبت نام گفت: زائران اربعین با ورود به سامانه سماح و تکمیل فرایند ثبت نام، باید ۲۲ هزار تومان بابت بیمه و خدمات هلال احمر پرداخت کنند.

مدیر حج و زیارت البرز بیان داشت: افرادی که برای نام نویسی به دفاتر زیارتی مراجعه کنند علاوه بر پرداخت مبلغ فوق بایستی مبلغ سه هزار تومان بابت کارمزد پرداخت کنند و در صورتی که به کافی نت‌ها مراجعه کنند مبلغ بیش از این می‌شود.

وی اضافه کرد: از زائران اربعین تقاضا می‌شود برای نام نویسی به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند زیرا در صورت بروز هر گونه تخلفی قابل پیگیری است .

دمیرچی اضافه کرد: بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده مرز خروجی زائران البرزی از کشور، مرز مهران است ولی با توجه به اینکه مرز خسروی پس از چند سال بازگشایی شده، اداره کل راهداری استان البرز اتوبوس‌هایی برای البرزی‌ها در نظر گرفته تا از طریق مرز خسروی از کشور عراق خارج شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی