بالغ بر 1300 میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می شود


بالغ بر 1300 میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می شود

نعمتی با بیان اینکه بالغ بر 1300میلیارد تومان یارانه نقدی در کشور پرداخت می شود، گفت: تقویت افراد کم درآمد و رونق تولید از تاکیدات مجلس در اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست.

«بهروز نعمتی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد بحث هدفمندی یارانه ها جلسات متعددی را هم در کمیسیون ها و هم صحن مجلس داشتیم و امروز هم در جلسه غیر علنی این مسئله مطرح شد که یارانه های پنهانی و یارانه های نقدی در کشور سامانی داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق گزارشات بالغ بر 1300 میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می شود که البته بیشتر به صورت خدمتی است ،یعنی آن کسی که از سوخت ؛برق و گاز استفاده می کند از این یارانه بهره مند می شود.

وی ادامه داد: هنوز در مورد اینکه این یارانه به چه افرادی و به چه میزانی پرداخت می شود عدد و رقمی وجود ندارد و اینها باید در یک دوره زمانی و با کمک دولت و مجلس سازماندهی شود که قرار شد کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون محوری و سایر کمیسیون ها هم در این زمینه زحمت بکشند و یک دورنمایی مشخصی از هدفمندی را ارائه دهند.

نعمتی تاکید کرد: آن چیزی که مورد گله مندی نماینده ها بود این مسئله بود که مجلس به دولت اجازه داده است که دهک های پردرآمد را از دریافت یارانه حذف کند اما دولت در این زمینه موفق عمل نکرده است و قاعدتا باید دولت در این زمینه هم جدیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: آنچه واقعیت است و باید مدنظر قرار گیرد این است که افراد کم درآمد باید تقویت شوند،به تولید کشور آسیبی نرسد و دهک های پردرآمد از هدفمندی یارانه ها کمتر برخوردار شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: روشهای مختلفی برای اجرای این موضوع وجود دارد،ارائه کارت های الکترونیکی به مردم از جمله این راههاست که البته هیچ کدام از اینها نه در مجلس تصویب و نه مورد تایید قرار گرفته است وباید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...