انتقاد چین از واکنش ریاکارانه فرانسه و اتحادیه اروپا به اعتراضات هنگ‌کنگ


سفارت چین در پاریس، امروز (دوشنبه) ضمن انتقاد از واکنش ریاکارانه اتحادیه اروپا و فرانسه به اعتراضات هنگ‌کنگ، از این کشور خواست رفتاری مشابه چین در زمان تظاهرات فرانسه از خود نشان دهد.

انتقاد چین از واکنش "ریاکارانه" فرانسه و اتحادیه اروپا به اعتراضات هنگ‌کنگ
به گزارش فانوس، در بیانیه منتشره در وبسایت این سفارتخانه آمده است: "ما در رابطه با ظاهرسازی در بیانیه اتحادیه اروپا و نیز تاریکی برخی سوء نیت‌ها نسبت به چین، نارضایتی خود را ابراز می‌داریم".

هنگ‌کنگ که سابقا مستعمره بریتانیا به شمار می‌رفت، اکنون ماه‌ها است که شاهد تظاهراتی گسترده توسط معترضان ضد دولتی است.

وزارت خارجه فرانسه، اخیرا در پاسخ به سوالی درخصوص استفاده پلس هنگ‌کنگ از گلوله‌های واقعی علیه معترضان، به بیانیه اتحادیه اروپا اشاره کرد؛ این بیانیه خواستار خویشتن‌داری نهادها و پاسخ درخور به مطالبات معترضان شده است.

مقامات دولت فرانسه، با توجه به سفر قریب‌الوقوع امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به چین، سعی داشته‌اند تا از واکنش رسمی به تظاهرات مذکور و نامساعد شدن روابط با چین اجتناب کنند.

در بیانیه سفارت چین، بر اقدام نهادها در راستای حل و فصل تنش‌ تاکید شده و تظاهرات اول اکتبر در هنگ‌کنگ، تلاشی برای بی‌ثبات کردن دولت مرکزی چین توصیف شده است.

در ضمنِ این بیانیه آمده است: "اتحادیه اروپا به طور علنی، رفتار منفی شورشیان را تکریم می‌کند و به حق دفاع پلیس از خود در برابر مهاجمان بی‌احترامی می‌کند".

به گفته این سفارتخانه، فرانسه با توجه به تجربه تظاهرات خشونت‌آمیز خود که در آن مورد انتقاد مداوم از سوی "اقلیتی مخرب" از مردم بود، باید [با پلیس هنگ‌کنگ] ابراز همبستگی کند:‌ "ما در شرایط این چنینی، نسبت به فرانسه حس همدلی داشتیم؛ از این کشور می‌خواهیم که همین حس را امروز نسبت به ما داشته باشد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند