75 زندانی غیرعمد در سیستان و بلوچستان چشم انتظار کمک خیران هستند


75 زندانی غیرعمد در سیستان و بلوچستان چشم انتظار کمک خیران هستند

زاهدان- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: 75 زندانی جرائم غیرعمد این استان چشم انتظار کمک‌های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان هستند.

سید عبدالحسین سجادی دوشنبه‌شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: این افراد به تفکیک محکومیت به ترتیب هفت نفر به جرم تصادف، ۴۳ نفر مهریه و نفقه و همچنین ۲۵ نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می‌کنند که مجموع بدهی آنان ۵۲ میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۳۳۲ هزار ریال است.

وی ابراز امیدواری کرد که خیران نیز با کمک‌های خود همچنان پشتیبان ستاد دیه سیستان و بلوچستان باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ درصد زندانیان جرائم غیرعمد در زاهدان، ۲۴درصد زابل، ۱۵ درصد سراوان، هشت درصد ایرانشهر و ۲۱ درصد در زندان چابهار بسر می‌برند.

وی تعداد آزادی مددجویان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان از قبیل تصادفات منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی، محکومان مالی و عدم پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های این استان را از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ نفر اعلام کرد.

سجادی بدهی مددجویان آزاد شده را ۹ میلیارد و ۷۳۳ میلیون تومان اعلام کرد که هفت میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان گذشت شاکی، ۲۲۶ میلیون تومان آورده مددجو، یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان تسهیلات بانک‌های عامل، بیمه، اعسار و کمک ستاد دیه و همچنین ۲۴۲ میلیون تومان صندوق تامین خسارت‌های بدنی بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۰ تعداد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان ۱۰۹ نفر بوده که این تعداد در سال ۹۷ به ۱۴۱ نفر افزایش یافته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: تعداد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از سال ۹۰ تا ۹۷ به تفکیک جنسیت ۹۲۲ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بوده که از این تعداد ۳۲۱ نفر به جرم تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت، ۲۳۴ نفر به علت محکومیت مالی غیرعمد و ۳۸۲ نفر نیز به جرم عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه با بدهی ۱۹۱ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۱۴ ریال بوده که با کمک خیران، مساعدت ستاد دیه کشور و منابع استانی از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: ستاد دیه به عنوان تنها متولی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور فعالیت می‌کند که به لطف پروردگار تا امروز چندین هزار زندانی که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان بسر می‌بردند را به آغوش گرم خانواده‌ بازگردانده است.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا افزود: کمک‌های ستاد دیه سیستان و بلوچستان باید به گونه‌ای باشد تا مددجویانی که مدت زمان طولانی‌تری نسبت به دیگر مددجویان در زندان بسر می‌برند را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی گفت: امیدواریم با همت تمامی همکاران، مسئولان و همچنین استفاده از ظرفیت خیران سیستان و بلوچستان بتوانیم ۷۵ زندانی غیرعمد این استان را آزاد کنیم.

حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این دیدار اقدامات ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان را قابل تقدیر دانست و افزود: هدف و رسالت ستاد دیه کشور حتما از طریق تریبون نماز جمعه در مرکز استان و در شهرستان‌ها نیز از طریق ائمه جمعه و جماعت اطلاع رسانی شود تا همه با هم مرحم زخم عزیزانی باشیم که بصورت ناخواسته و غیرعمد در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند.

به گزارش ایرنا در این دیدار حجت الاسلام محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان به عنوان رئیس هیات امنا و حجت الاسلام مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان نیز به عنوان نائب رئیس هیات امنا ستاد دیه این استان منصوب شدند.

۹۹۲۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی