لزوم برداشت گام‌های استوار سران قوا در بهبود نیازهای جامعه


لزوم برداشت گام‌های استوار سران قوا در بهبود نیازهای جامعه

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس گفت: با توجه به اینکه قانون‌گذاری مانند دیگر رویه‌ها در جامعه نیازمند بهبود مستمر بوده و مرجع اصلی قانون‌گذاری مجلس است، قوه مقننه باید با همکاری سایر قوا گام‌های استواری...

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز سه‌شنبه (16 مهر 98) اظهارداشت: اربعین حسینی با حضور میلیونی مردم به عنوان بزرگترین راهپیمایی عبادی و سیاسی جهانیان موجب وحدت همه ادیان و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی افزود: حال که لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس است از همکارانم انتظار دارم با نگرش به دستگاه مالیاتی نگذاریم به تولید و اشتغال آسیب وارد شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دیرباز تمرکز بر شیوه‌های بهبود نظام قانون‌گذاری از مهمترین مباحث بوده چرا که قانون‌گذاری مانند دیگر رویه‌ها در جامعه نیازمند بهبود مستمر است. در این راستا که با عنایت خاصه رهبری سیاست‌های کلی قانون‌گذاری برای رفع نارسایی‌های موجود ابلاغ شده مهمترین بحث اولویت‌بندی قوانین و مقررات است.

کاتب گفت: با عنایت به اینکه بیشترین انجام این سیاست‌ها بر دوش مجلس است و مرجع اصلی قانون‌گذاری مجلس است قوه مقننه باید با همکاری سایر قوا گام‌های استواری را بردارد. از جمله اصلاح برخی از مواد آئین نامه داخلی مجلس می‌توانیم در جهت ارتقاء جایگاه و افزایش اقتدار و تحقق این امر مهم گام اساسی برداریم به همین جهت کمیسیون آئین‌نامه آمادگی دارد با همکاری همکاران عزیزم تلاش خود را انجام دهد.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد نارضایتی‌ِهای مردم و نمایندگان و رئیس مجلس از برخی از برنامه‌های صدا و سیما بودیم از این رو بنده به عنوان عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما می‌گویم که می‌بایست وظایف شورای نظارت، قانونمند‌تر شود تا بتوانیم پاسخگوی شما و ملت عزیز باشیم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزرای دولت اظهارداشت: آقای اردکانیان! وزیر نیرو علیرغم مصوبات و وعده‌های رئیس جمهور در خصوص انتقال پساب تهران به ایوانکی برای بخش کشاورزی متأسفانه تاکنون اقدامی به عمل نیامده است. رئیس جمهور در این خصوص به ملت عزیز گرمسار و ایوانکی وعده دادند که این خواسته به حق مردم ایوانکی است.

کاتب گفت: علیرغم صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای احداث سد نمرود که به صورت نیمه‌بند به بهره‌برداری رسیده به جهت عدم انتقال روستای سلیبون که در محل مخزن سد قرار گرفته‌اند آن را با مشکل مواجه کرده است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی! ضمن تشکر از شما برای پروژه راه گرمسار به فیروزکوه بعد از گذشت 3 سال از وعده رئیس جمهور برای بهره‌برداری این پروژه تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزیر ورزش ادامه داد: آقای سلطانی‌فر! علیرغم بیش از یکسال از کلنگ‌زنی مسکن مهر گرمسار با مشارکت وزیر راه انتظار می‌رود عملیات این پروژه آغاز شود.

کاتب در ادامه نطق خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: آقای حجتی! شهرک گلخانه‌ای از مصوبات رئیس جمهور است انتظار است عملیات آن به فراموشی سپرده نشود.

وی خطاب به وزیر ارتباطات نیز اظهارداشت: آقای جهرمی! 2500 میلیارد تومان از خدمات موبایل از مردم بدون اطلاع کسر می‌شود تقاضای شفافیت این موضوع را داریم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! ما نمایندگان از وضعیت معیشت و اشتغال مردم نگرانیم و انتظار می‌رفت دولت متعاقب با تکالیف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه حداقل سالیانه 960 هزار شغل ایجاد می‌کرد و نرخ بیکاری را سالانه حداقل 0.8 درصد کاهش می‌داد و نسبت به توسعه پایدار 5 هزار روستا براساس ظرفیت‌های محلی اقدام می‌نمود.

کاتب اضافه کرد: حال که مجلس در ایجاد حداقل 300 هزار شغل اقدام کرده انتظار داریم با برنامه زمان‌بندی مناسب در اجرای آن به نحو احسن اقدام شود.

وی در پایان ضمن هفته تبریک نیروی انتظامی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی اشاره کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا +تصاویر