رونمایی از ابرکشتی تفریحی قابل استتار در آب‌های قطبی+تصاویر


رونمایی از ابرکشتی تفریحی قابل استتار در آب‌های قطبی+تصاویر

این ابر کشتی تفریحی می‌تواند میزبان 12 مهمان باشد و 18 نفر به عنوان خدمه از جمله نیروهای امنیتی و یک خلبان بالگرد در آن خواهند بود تا از جایگاه در نظر گرفته شده برای فرود و پرواز بالگردها در آن، ماموریت‌هایی را انجام دهند.

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی طرحی از یک ابر کشتی تفریحی با قابلیت استتار در آب های قطبی همراه با یخبندان منتشر شده است. این ابرکشتی ۹۰ میلیون پوند ارزش دارد و دارای استخر و فضای همراه با دید به بیرون است. عجیب بودن آن این است که خود شبیه به قطعه‌های یخ در یخبندان است و می‌تواند در میان یخ‌های نواحی قطبی مستتر شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نام این ابرکشتی "فاتا مورگانا" است و اندازه آن ۲۳۰ فوت است و در طراحی آن از هواپیماهای با قابلیت مخفی‌شدن الهام گرفته شده است؛ به گونه‌ای که از بیرون امکان تشخیص آن در نواحی قطبی به سختی وجود دارد.

این ابر کشتی تفریحی می‌تواند میزبان ۱۲ مهمان باشد و ۱۸ نفر به عنوان خدمه از جمله نیروهای امنیتی و یک خلبان بالگرد در آن خواهند بود تا از جایگاه در نظر گرفته شده برای فرود و پرواز بالگردها در آن، ماموریت‌هایی را انجام دهند.

"جورج لوسین" ۳۱ ساله طراح این ابرکشتی عجیب است. او گفنه هدف‌اش ساختن کشتی‌ای بود که در شرایط یخبندان قادر به تطبیق دادن خود با سرما و وضعیت دشوار جوی باشد‌.

گفتنی است به توهمات حاصل از نوعی خطای دید که می‌تواند روی خشکی یا دریا بر اثر وارونگی یا تغییر فیزیکی اشیایی مانند کشتی‌ها که در فاصله دور قرار دارند ایجاد شود، "فاتا مورگانا" می‌گویند و علت نامگذاری این کشتی به این نام، قابلیت استتار آن و شبیه بودن آن به قطعه یخی در یخبندان است.‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق