کرملین: روسیه از نزدیک بر توسعه سیستم‌های جدید تسلیحاتی آمریکا نظارت دارد


کرملین: روسیه از نزدیک بر توسعه سیستم‌های جدید تسلیحاتی آمریکا نظارت دارد

سخنگوی کرملین اعلام کرد مسکو از نزدیک بر تحقیقات و توسعه سامانه‌های جدید تسلیحاتی آمریکا نظارت دارد.

کرملین: روسیه از نزدیک بر توسعه سیستم‌های جدید تسلیحاتی آمریکا نظارت دارد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه گفت، مقامات روسی از نزدیک بر تحقیقات و توسعه سامانه‌های جدید تسلیحاتی آمریکا نظارت دارند.

او گفت: ما در واقع مراقب اقدامات واشنگتن در رابطه با توسعه سیستم‌های جدید تسلیحاتی هستیم. تحقیق و توسعه موشک‌های میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد به گونه‌ای مغایر با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد است و همین تحقیقات علت این است که چرا آمریکا این توافق مهم بین المللی را نابود کرد.

سخنگوی کرملین اظهار کرد: روسیه قصد ندارد وارد مسابقه تسلیحاتی جدید شود، گرچه کرملین از دور جدید آن واهمه دارد.

او گفت: کرملین از مارپیچ جدید در مسابقات تسلیحاتی می‌ترسد. در عین حال، من می‌خواهم سخنان رئیس جمهور پوتین را به شما یادآوری کنم که روسیه در چنین مسابقات تسلیحاتی قرار نخواهد گرفت چراکه برای تامین امنیت کشورمان مناسب نیست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸ با مطرح کردن ادعایی مبنی بر اینکه این پیمان توسط روسیه بار‌ها نقض شده است، اعلام کرد که از پیمان مذکور خارج خواهد شد. در ۱ فوریه ۲۰۱۹ آمریکا به طور رسمی از این پیمان خارج شد. روسیه نیز پس از خروج یکجانبه آمریکا از این پیمان اقدام به خروج از آن کرد.

پسکوف در بخش دیگری از اظهاراتش به برخی گزارش‌ها درباره ارسال پیام تبریک روسای جمهور آمریکا و اوکراین به مناسب تولد ولادیمیر پوتین پرداخت و اعلام کرد «من هیچ پیام تبریکی از ترامپ یا [ولادیمیر] زلنسکی [رئیس جمهور اوکراین]در میان مقاماتی که پیام تبریک فرستاده اند، ندیده ام. آن‌ها ممکن است پیام تبریک نفرستند یا با تاخیر بفرستند.»

رئیس جمهور روسیه روز گذشته وارد ۶۷ سالگی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس