آئین اختتامیه ششمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی برگزار شد


آئین اختتامیه ششمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی برگزار شد

آئین اختتامیه ششمین همایش منطقه ای شعرعاشورایی با حضور جمعی از مسئولین، ادیبان، شاعران، اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: پیوند ما با محرم و عاشورا سابقه ای دیرینه دارد. سینه ما تکیه ای است قدیمی که با اشک چشمان آن را وقف حسین(ع) کرده‌ایم و شعر محتشم زینت این وقف نامه است، شعر عاشورایی محتشم که مورد عنایت رسول الله(ص) است نشان داد که شعر می‌تواند رساترین رسانه برای واقعه عاشورا باشد.

حجت الاسلام عباس دانشی افزود: واقعه عاشورا از دیرباز در شعر بیشتر شاعران ایران زمین، تجلی داشته است. این واقعه سترگ چنان که بیشتر محققان اذعان دارند حادثه‌ای است دارای ابعاد مختلف و چند وجهی و شاعران فارسی زبان با رویکردهای متفاوتی به این واقعه عظیم نگریسته‌اند.

وی افزود: ابعاد تراژدی و عرفانی بیشترین بازتاب را در سیر شعر عاشورایی داشته‌اند و ابعاد حماسی و پیام‌های عاشورا کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ اما بعد از انقلاب اسلامی ایران تفاوت عمده‌ای در نگرش شاعران بزرگ کشور به واقعه عاشورا ایجاد می‌شود. تقریبا همه ابعاد و رویکردهای واقعه عاشورا در شعر عاشورایی انقلاب تجلی می‌یابند. رویکرد حماسی که حلقه مفقوده در تاریخ شعر عاشورایی به شمار می رفت در این دوره دوباره احیا می شود.

دانشی بیان کرد: جشنواره شعر عاشورایی استان مرکزی با درک این مهم به دنبال آن است که با حضور شعرای استان‌های قم، البرز، قزوین، همدان و مرکزی در راه نشر فرهنگ اصیل و واقعی عاشورا قدمی بردارد.

حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و مدیر اجرایی جشنواره نیز گفت: ۳۰۰ اثر از ۱۱۷ شاعر از استان‌های مرکزی، قم، البرز، همدان و قزوین به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری هفت اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از آنان تقدیر شد .

نفرات برتر:

ندا نوروزی از استان قزوین، شهرآوج

علی احدی از استان مرکزی، شهر اراک

علی سلیمانی، از استان همدان شهر همدان

محمدزارعی، از استان مرکزی شهر دلیجان

محمد شفیعی فر، از استان قزوین شهر قزوین

مصطفی جعفری، از استان البرز شهر کرج

محسن قاسمی از استان تهران (شاعرمهمان)

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس