بحران نقدینگی نیمی از بانک های منطقه یورو را تهدید می کند


بحران نقدینگی نیمی از بانک های منطقه یورو را تهدید می کند

سایت طلا : بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که نیمی از بانک های بزرگ منطقه یورو قادر به ادامه فعالیت به خاطر کمبود منابع مالی و نقدینگی نخواهند بود.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: نیمی از بانک های بزرگ منطقه یورو به خاطر کمبود شدید منابع مالی و نقدینگی قادر به ادامه حیات و فعالیت نخواهند بود و شرکتهای بزرگتر و شعبه های موسسات مالی و بانکی خارجی از جمله آسیب پذیرترین نهادها به شمار می روند.

بر اساس این گزارش ، ارزیابی بانک مرکزی اروپا از 103 بانک و موسسه مالی بزرگ منطقه یورو نشان می دهد که برخی نقاط ضعف بزرگ در سیستم بانکی اروپا وجود دارد آن هم در شرایطی که نگرانی های زیادی درباره رکود اقتصادی و سیاست های پولی آمریکا همه جا را فراگرفته است.

بحران نقدینگی نیمی از بانک های منطقه یورو را تهدید می کند

این تحقیق و بررسی نشان می دهد 4 بانک بزرگ منطقه یورو در صورت عدم تزریق نقدینگی و منابع مالی جدید تا 6 ماه آینده قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود و 52 بانک دیگر نیز در صورتی که مشتریان تجاری شان پول های خود را خارج کنند، تا 6 ماه آینده اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

26 بانک بزرگ منطقه یورو نیز حتی در صورت وقوع یک شوک شدید قادر به فعالیت بیش از 6 ماه خواهند بود ولی رتبه های اعتباری آنها 3 درجه تنزل خواهد یافت و سپرده های بیشتری از حساب های آنها خارج خواهد شد.

بانک مرکزی اروپا از کلیه بانک های فعال در منطقه یورو خواسته است تا ارزیابی و بازنگری جدی در سیستم مدیریت ریسک نقدینگی خود به عمل آورند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول