رونمائی از ترجمه های کتاب اربعین


رونمائی از ترجمه های کتاب اربعین

ترجمه‌های کتاب به صحرا شدم، عشق باریده بود اثر دکتر حداد عادل، عصر امروز در کتابخانه پارک شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما این کتاب، نوشته آقای غلامعلی حداد عادل است که همزمان با چاپ سوم نسخه فارسی اش، به زبان‌های اردو، انگلیسی و عربی منتشر شده است.
آقای حداد عادل در مراسم رونمایی این کتاب گفت:: من دو سال قبل برای نخستین بار به کربلا رفتم. همان زمان دفترچه یادداشتی در کوله پشتی ام گذاشتم و مطالبی در آن نوشتم. این کتاب، محصول آن یادداشت هاست.
وی افزود: اصطلاح " رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب " را که رهبر معظم انقلاب بار‌ها درباره آن سخن گفته اند شنیده ایم. همان طور که ایشان هم گفته اند همواره رویش‌های انقلاب از ریزش هایش بیشتر بوده و راهپیمایی اربعین از مصداق‌های آن است.
آقای حداد عادل گفت:: من در این کتاب عاشورای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را مقایسه کرده ام و نشان داده ام با این که قبل از انقلاب هم اخلاص و دینداری در مراسم عاشورا وجود داشته، اما بعد از انقلاب به علت این که شعار اصلی مردم، پیروزی خون بر شمشیر بوده است، این راه به صورت پررنگ تری ادامه دارد.
در این مراسم، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در سخنانی ضمن ارائه گزارش از کتاب‌های با موضوع اربعین گفت: کتاب‌های اربعین چند دسته هستند، تعدادی از این کتاب ها" تاریخی و مستند"، بخشی از آن ها" خاطره و شرح حال نویسی" و برخی از کتاب‌ها "انتقادی"است.
آقای علیرضا مختارپور گفت: کتاب‌های انتقادی با جهت گیری خاصی که دارند سعی می‌کنند قیام امام حسین (ع) را محصول شرایط بدانند و آن را به دوره‌ای از تاریخ محدود کنند و طوری نشان دهند که این قیام نمی‌تواند الگو باشد. به همین دلیل انتشار کتاب هایی، چون "به صحرا شدم عشق باریده بود" می‌تواند در روشن کردن قیام عاشورا راهگشا باشد و نگاهی اثرگذار و مسئولیت پذیر در جوانان به وجود بیاورد.
وی افزود: کتاب آقای حداد عادل از آن دست تالیفاتی است که جریان مقاومت و راهپیمایی اربعین به آن نیاز دارد.
کتاب " به صحراشدم، عشق باریده بود " را انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرده است.
این کتاب، گزارشی از راهپیمایی اربعین است که مولف، آن را به برادر شهیدش " مجید حداد عادل " تقدیم کرده است.
کتاب، ۷۷ صفحه دارد و یادداشت‌های سفر آقای غلامعلی حداد عادل به کربلا در آبان سال ۹۶ است. وی مقصود خود از نگارش این کتاب را " معرفی فشرده این ظرفیت و ابعاد مختللف آن " عنوان کرده است.
فصل‌های کتاب عبارتند از:
شبی خوش، سفری خوش / همه مهمان‌های امام حسین (ع) / به صحرا شدم عشق باریده بود / آتش بدون خاکستر و در حدیث دیگران.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد