فشار نامزدهای انتخابات افغانستان برای اعلام سریع نتایج


فشار نامزدهای انتخابات افغانستان برای اعلام سریع نتایج

تهران - ایرنا - مقامات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گویند که از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، برای اعلام هرچه زودتر نتایج تحت فشار هستند.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های افغانستان، «حوا نورستانی»، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات این کشور اعلام کرد که او از مقام‌های ناتو و سفارت انگلیس در کابل خواسته است، از نامزدان انتخابات بخواهند تا این کمیسیون را تحت فشار قرار ندهند.
«نیکولاس کی»، نماینده ارشد ناتو در افغانستان و «الیسون بلِک»، سفیر انگلیس در کابل روز یکشنبه به این کمیسیون رفته و با مقامات افغان صحبت کردند.
خانم نورستانی می گوید که از این دو مقام خواسته که مانع این فشارها شوند، اما در مورد اینکه کدام نامزدان بر کمیسیون انتخابات فشار می آورند، چیزی نگفت.
وی افزود: ما جدول زمانی داریم و مطابق آن پیش می‌رویم.
نیکولاس کی پس از دیدار از کمیسیون انتخابات افغانستان، در حساب توییتر خود نوشت: «کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با جدیت فعالیت می‌کند تا از شمارش دقیق و معتبر آرا مطمئن شوند. در این امر عجله ای در کار نیست و نامزدها باید حوصله به خرج دهند. »
به گفته خانم نورستانی، این مقامات از فعالیت ها و اقدامات کمیسیون انتخابات تقدیر کردند و می گویند که این کمیسیون بی طرفانه در حال انجام اقدامات لازم برای اعلام نتایج انتخابات است.
اما برخی از گروه های انتخاباتی از کار کمیسیون انتخابات رضایت کامل ندارند و روند شمارش آرا را بسیار آهسته می دانند.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز ششم مهر ماه برگزار شد و قرار است که نتایج ابتدایی این انتخابات تا تاریخ ۲۷ مهر و نتایج نهایی آن به تاریخ ۱۶ آبان اعلام شود.
این چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود که طی آن «اشرف غنی» رئیس جمهوری فعلی و «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت افغانستان دو رقیب اصلی بودند که برای پیروزی رسیدن به سمت ریاست جمهوری افغانستان در کنار ۱۱ نامزد دیگر به رقابت پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است