تونل اربعین زیر بار ترافیک رفت


تونل اربعین زیر بار ترافیک رفت

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پیرو اتصال خط انتقال برق و راه‌اندازی سیستم‌های روشنایی و تهویه هوا، تونل اربعین در شهرستان ایوان زیر بار ترافیک رفت.

تونل اربعین زیر بار ترافیک رفتبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی ایلام، علی‌اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، امروز، 17 مهرماه با بیان اینکه تونل اربعین ایوان با ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول در مسیر ایلام - ایوان - اسلام آباد غرب - کرمانشاه قرار دارد، اظهار کرد: احداث تونل قلاجه ۱۲ کیلومتر از این مسیر را که گردنه پر پیچ و خم با شیب زیاد و برف‌گیر است، حذف و فاصله آن را ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

وی افزود: این تونل در اربعین سال گذشته با روشنایی موقت و بدون تهویه هوا به منظور کاهش ترافیک محور حمیل - ایلام زیر بار ترافیک رفت اما از سال گذشته تاکنون با پیگیری‌های بسیار و تأمین اعتبار لازم تا ۱۵ مهر به صورت استاندارد زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: برای ایجاد روشنایی استاندارد این تونل دو خط تأسیسات روشنایی به طول پنج کیلومتر و ۴۰ دستگاه جت فن نیز برای تهویه گازهای سمی و خطرناک نصب شده است.

کاظمی اضافه کرد: خط انتقال برق به طول ۱۰ کیلومتر از فیدر شهرستان گیلان غرب از توابع استان کرمانشاه نصب و در این راستا ۳۰ کیلومتر کابل در سه مسیر به کار رفته است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از تونل قلاجه و تقسیم ترافیک بین دو محور کرمانشاه - حمیل - ایلام و کرمانشاه - ایوان - ایلام در ایام اربعین انتظار می رود دیگر شاهد گره ترافیکی و افزایش مدت زمان سفر در این مسیرها نباشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس