22 برنامه آموزشی امسال توسط سمن‌های حوزه میراث فرهنگی اردبیل برگزار شد


22 برنامه آموزشی امسال توسط سمن‌های حوزه میراث فرهنگی اردبیل برگزار شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 برنامه آموزشی و فرهنگی توسط 23 سازمان مردم‌نهاد(سمن) فعال در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اردبیل برگزار شده است.

نادر فلاحی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این برنامه‌ها شامل دوره‌های آموزشی تخصصی، همایش، نمایشگاه و جلسات تخصصی و همچنین دوره توانمندسازی بوده است.

وی با اشاره به تشکیل ۲۳ سازمان مردم‌نهاد(سمن) در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: از این تعداد ۱۶ تشکل در محدوده استانی و ۶ تشکل نیز در محدوده شهرستانی در حال فعالیت هستند.

فلاحی اضافه کرد: از این تعداد سه سمن در حوزه تخصصی میراث فرهنگی، هشت سمن در حوزه گردشگری و یک سمن نیز در حوزه صنایع دستی تشکیل شده و ۱۱ سمن دیگر نیز در حوزه‌های چندگانه فعالیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری ورود گردشگران خارجی و ۲ برابری گردشگران داخلی به استان اردبیل اعلام کرد: در فصل تابستان ظرفیت همه هتل‌های استان به طور کامل پر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل رشد کمی ورود گردشگران داخلی و خارجی و نیز رشد کیفی خدمات ارائه شده به گردشگران استان اردبیل را نتیجه همکاری هدفمند سازمان‌های مردم نهاد و نیز هدف‌گذاری درست در دو حوزه معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری این استان و ایجاد بسترهای مناسب برای جذب و ماندگاری گردشگران عنوان کرد.

وی استان اردبیل را خطه‌ای چهار فصل و دارای مجموعه‌ کاملی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مردم‌شناختی برای گردشگران عنوان کرد و ادامه داد: با فعالیت دائمی ستاد خدمات سفر، استان اردبیل در نیمه نخست امسال به مقصد اول و میزبان نخست گردشگران داخلی کشور تبدیل شد.

وی مسئولیت متولیان و فعالان بخش گردشگری به خصوصص سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل را فراتر از وضعیت کنونی عنوان دانست و بیان کرد: در حوزه گردشگری ارتقای استانداردها و ارائه خدمات بهینه برای تمامی سلایق ضروری است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دهها واحد اقامتگاه بوم‌گردی با بیش از ۱۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا