وضعیت مطلوب سلامت روان طبقه متوسط جامعه


وضعیت مطلوب سلامت روان طبقه متوسط جامعه

رئیس انجمن روانپزشکی کشور گفت: طبقه متوسط جامعه دارای سلامت روانی بهتری نسبت به سایر طبقات هستند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مریم رسولیان رئیس انجمن روانپزشکی کشور در همایش سلامت روان که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله بر لزوم توجه به نیروی انسانی سالم و فراهم کردن زمینه‌های رشد و پرورش انسان‌های سالم تأکید شده است. ما باید رضایت‌مندی اجتماعی و روانی را در کشور ارتقاء و نشاط در تمام ابعاد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه شاخص‌های اخلاقی و درونی در دستیابی انسان‌ها به حس معنوی و تعالی درونی مهم است افزود: میزان نشاط در جامعه پایین است اما ما ملتی عصبی و پرخاشگر را داریم، موضوعی کاملاً نادرست است.

وی تصریح کرد: سرانه تولید ناخالص ملی، حمایت اجتماعی، وضعیت سلامت، آزادی‌های فردی و اختیار داشتن و هویت افراد، توجه به منافع دیگران و از جمله عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی است.

رسولیان ادامه داد: بهزیستی روانی مانند رضایت از زندگی و هیجانات منفی، استانداردهای زندگی مانند وضعیت مسکن و درآمد سرانه، حاکمیت مناسب مثل مشارکت سیاسی و حقوق اساسی از جمله عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی بر اساس گزارش ملی است.

وی عنوان کرد: طبقه متوسط دارای سلامت روانی بهتری نسبت به سایر طبقات را دارند و این طور نیست که افراد ثروتمند از سلامت و نشاط بالایی برخوردار هستند.

رسولیان افزود: ارتباطات خانوادگی و ترویج قوانین شهروندی برای ایجاد نشاط و ارتقای سلامت روان مؤثر است. عزت نفس و دینداری برای مردم ایران موضوعات مهمی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن روانپزشکی گفت: همبستگی اجتماعی، سلامت روان نشان دهنده نقش پررنگ شاخص‌های ارزیابی شده در ارتقای رتبه کشورها در حوزه ارتقای سلامت روان و محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !