با این قطارها روی زمین پرواز کنید


با این قطارها روی زمین پرواز کنید

هرچند همه ما قطارها را به وسیله نقلیه‌ای ایمن و راحت می‌شناسیم، ولی نسل قطارهای امروز علاوه بر امنیت و راحتی مناسب از سرعت بالایی نیز برخوردارند. قطار در عین این که می‌تواند با سرعت بالا حرکت کند، می‌تواند امنیت و آسایش مسافران را تامین نماید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تیک بان، شما در قطار این امکان را دارید که با آسودگی خیال بنشینید و از مناظر اطراف لذت ببرید یا در صورت خستگی کمی در راهرو قدم بزنید و یا حتی به راحتی بخوابید. شاید در گذشته قطارها از سرعت و آسایش چندانی برخوردار نبودند ولی در عصر حاضر با به کارگیری فناوری و تکنولوژی روز قطارهایی ساخته شده‌اند که سرعت آنها قابل قیاس با هیچ وسیله نقلیه دیگر جادهای نمی‌باشد.

از اولین روزهای قرن نوزدهم که قطارها روی ریل‌ها به حرکت درآمدند تا به امروز که دیگر قطارهای بخار جای خود را به قطارهای سریع السیر برقی و هیدروژنی داده‌اند، شاهد تغییرات زیادی در این صنعت بوده‌ایم. به طوری که با خرید بلیط قطار می‌توانید در کمترین زمان طولانی‌ترین مسیرها را طی کنید. بنابراین سرعت قطارها همواره مورد توجه و تغییر بوده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که این تغییرات برایتان جالب است در ادامه با ما همراه شوید.

سیر تکاملی در سرعت قطارها

اولین قطار را "ریچارد ترویتیک " انگلیسی در اوایل قرن نوزدهم با شش مسافر به حرکت در آورد. سرعت این قطار چیزی در حدود ۸ کیلومتر بر ساعت بود. حدود ۲۹ سال بعد فردی به نام "جورج استفنسون " این قطار را بهبود بخشید و سرعت آن را به ۵۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا داد. این اولین قطاری بود که برای مصارف تجاری مورد استفاده قرار گرفت.

سالها بعد حدود سالهای ۱۸۹۹ قطارهای آلمانی با رفت و آمد بین شهرهای هامبورگ و برلین سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کردند. این روند تا سال ۱۹۳۳ ادامه پیدا کرد. با نزدیک شدن به جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۴ آمریکا قطار زفیر را با سرعت بالاتری به دنیا معرفی کرد. این قطار بوستون تا مین را با سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می پیمود.

تا اینجا تمام اتفاقاتی که برای قطار افتاده بود، در اروپا و غرب بود. تا این که ژاپنی‌ها در شرق دست به کار شده و در سال ۱۹۶۴ وارد بازار رقابت با اروپا شدند و در این سال پر سرعت‌ترین قطار دنیا را با سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت روی ریل‌ها به حرکت درآوردند.

سی سال بعد باز هم ژاپنی‌های چشم بادامی سعی کردند قطارهای پرسرعت خود را به رخ جهانیان بکشند. از همین رو در سال ۱۹۹۳ قطار سریع السیری با سرعت ۳۵۳ کیلومتر بر ساعت را رونمایی کردند. این رقابت‌ها همچنان ادامه داشت و جزیی از پیشرفت دنیای مدرن و صنعت حمل و نقل شده بود. این بار فرانسه گوی سبقت را را ربود و در سال ۲۰۰۷ سریع‌ترین قطار دنیا را با سرعت ۵۷۴ در جهت جابجایی سریع مسافران به کار گرفت.

یعنی مسافران با در دست داشتن یک بلیط قطار سرعت عجیب ۵۷۴ کیلومتر بر ساعت را تجربه می‌کردند. این مزیت بزرگی بود که مسافری با پرداختن قیمت بلیط قطار سرعتی در حدود سرعت یک هواپیمای سبک را تجربه کند.

با این قطارها روی زمین پرواز کنید

رقابت سنگین بین سازندگان قطارهای سریع‌السیر و ایمن در دنیا ادامه یافت و یکی بر دیگری پیشی می‌گرفت. تا این که چین هم به جمع سازندگان قطارهای پرسرعت دنیا اضافه شد و در این زمینه مدعی شد. به طوری که با ورود نسل جدید قطارهای مگلو به سیستم حمل و نقل ریلی جهان، مسافران قطار سرعتی در حدود ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه می‌کنند. هر چند این قطارها تا سرعت ۶۰۱ کیلومتر بر ساعت نیز رکورد دارند.

امروزه شیفتگان قطار امیدوارند که در سالهای نه چندان دور بتوانند روی زمین هم پرواز کنند و سرعت بالاتر از ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت را با قطار طی کنند! ژاپن روی این گزینه در حال تحقیق و توسعه است.

در کشور ما با گسترش خطوط ریلی از قطارهای جدید و با امکانات استفاده می‌شود. سرعت این قطارها در حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. قطارهای ۵ ستاره فدک از جمله قطارهای پرسرعت و مجهز به امکانات روز می‌باشد که با طراحی منحصر به فرد و پذیرایی کامل و مطابق با استاندارد روز اروپا از مسافران، از طرفداران زیادی برخوردار شده است. با خرید بلیط قطار فدک می‌توانید سفری شیرین و لوکس را با قیمتی باورنکردنی و اقتصادی تجربه کنید.

برای خرید انواع بلیط قطار می‌توانید به سادگی از سایت تیک بان به آدرس https://tikban.com اقدام کنید. تیک بان می‌تواند سفری به یادماندنی با قطار را به شما هدیه دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد