12 فایده فریاد درمانی برای سلامت روان که بی نظیر است


... نوشته 12 فایده فریاد درمانی برای سلامت روان که بی نظیر است اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

مسائل و مشکلات روانشناختی چیزهایی هستند که عموما بسیاری از آدم‌ها آن‌ها را تجربه می‌کنند. فشار و بار ناشی از دغدغه‌های محل کار، یا ازدحام ترافیک در خیابان می‌تواند باعث استرس‌های فراوانی بشود. به همین خاطر بود که از سال ۱۹۷۰ فایده‌های پرایمل اسکریم تراپی یا درمان از راه یادآوری و تکرار صحنه های کودکی یا فریاد درمانی به جهان معرفی شد. دنیای روانشناسی مشتاق است از این رفتار ساده‌ راه گریزی بیابد که ظاهرا به کنترل و مدیریت بهتر استرس کمک خواهد کرد.

12 فایده فریاد درمانی برای سلامت روان که بی نظیر است

فریاد درمانی یک نوع روش برای درمان استرس است که توسط آرتور جانوف ابداع شد. این درمان با موفقیت به مدت پنج دهه دوام آورده و به نحو کارآمدی توانسته است استرس‌ها را درمان کند، که در آن زمان اساسا و بیشتر به رهایی از روان‌زخم‌های (ترومای) کودکی اختصاص یافته بود. از آنجا که سطح استرس آدم‌ها امروزه در حال افزایش است، بسیاری از روان‌درمانگران موقع مواجه با مشکلات روانشناختی انجام این فعالیت را توصیه می‌کنند.

چگونه فریاد درمانی انجام دهیم

انجام این نوع درمان به مهارت بالایی نیاز ندارد. همه می‌توانند این روش را اعمال کنند و با موفقیت استرس‌شان را کنترل نمایند. کسانی که بار اول است با این درمان آشنا می‌شوند، برای اجرای آن نیاز است قدم‌هایی بردارند که به قرار زیر هستند:

– زمانی را به آرامش و تمرکز اختصاص بدهید.

– برای انجام این فعالیت مکان مناسبی را انتخاب کنید. در بعضی کشورها، چند سازمان و انجمن وجود دارد که آدم‌ها را برای انجام این فعالیت دور هم جمع می‌کنند. بنابراین، یافتن اطلاعاتی درباره‌ی این انجمن‌ها ممکن است به شما کمک کند بتوانید این روش روان‌درمانی را بیشتر انجام دهید.

– بلند فریاد بکشید و تمام استرس‌های‌تان را از طریق انجام این فعالیت دور بریزید.

– این کار را اغلب انجام دهید و برای مشورت گرفتن در این زمینه با یک روانکاو صحبت کنید.

فواید فریاد درمانی

باور بر این است انجام این درمان می‌تواند باعث مدیریت و کنترل بهتر سلامت روان شود. بنابراین، این روش برای دست کم ۵۰ سال رایج بود و هنوز هم تا به امروز دنبال می‌شود. برای اطلاع دقیق‌تر از فایده‌های درمان از راه یادآوری و تکرار صحنه های کودکی، موارد زیر را مرور کنید.

۱. آرامسازی ذهن

یکی از اهداف اصلی این فعالیت کمک به آدم‌ها برای ایجاد ذهنی آرام و به دور از احساس استرس ناشی از بار و فشار زندگی است. بنابراین، انجام این فعالیت می‌تواند به آزاد سازی ذهن و روان از احساس‌های منفی کمک کند.

۲. کنترل و مدیریت استرس

وقتی ذهن مثبت می‌شود، به پیشگیری از استرس ناشی از فعالیت‌های روزانه یا آلاینده‌های محیطی کمک خواهد کرد. بنابراین، با انجام فریاد درمانی سطح استرس‌های‌تان کاهش می‌یابد و جای آن را احساس‌ بهتری می‌گیرد.

۳. بهبود کیفیت خواب

وقتی آدم ها هیچ فکر و استرس منفی نداشته باشند، این امر به آن‌ها کمک می‌کند کیفیت خواب بهتری نیز داشته باشند. همچنین موجب می‌شود جلوی بی‌خوابی را بگیرند و کیفیت خواب‌شان را بهبود ببخشند. درست مثل همان فایده‌ّهایی که خوابیدن در کنار کودکتان می‌تواند برای بهبود کیفیت خواب و پیشگیری از بی‌خوابی داشته باشد.

۴. ترشح هورمون‌ها

از فایده‌های پریمال اسکریم تراپی / فریاد درمانی برای سلامتی آن است که می‌تواند ترشح و آزادسازی هورمون‌ها به خارج از بدن را کنترل کند. این فعالیت به تولید منظم هورمون‌ها کمک می‌کند که با این کار متابولیسم بدن را مدیریت می‌کند تا بهتر کار کند. بنابراین، به داشتن سیستم بدنی بهتر نیز منجر خواهد شد.

۵. ایجاد احساس مثبت

فایده‌ی دیگر این درمان شامل ایجاد احساس مثبت در آدم‌ها می‌شود. وقتی کسی از استرس رهایی می‌یابد برای‌اش ذهن و روانی خوب و آرام به همراه خواهد داشت و تمام فکرهای منفی‌اش دور ریخته خواهد شد. درست مثل همان فایده‌هایی که روی کاغذ آوردن احساسات برای سلامت روان دارد و باعث می‌شود احساس‌های مثبت در آدم‌ها شکل بگیرد.

۶. آرامش فکر

این درمان همچنین به تولید احساس آرامش ذهن و تفکر آرام منجر می‌شود. پریمال اسکریم تراپی / فریاد درمانی می‌تواند به کنترل عواطف نیز کمک کند و موجب می‌شود فرد به راحتی عصبانی نشود و احساس یاس نکند.

۷. سلامت ذهن و روان

از طریق تمام نتایج مثبت این درمان، فرد با مشکلات استرس‌آفرین مواجه می‌شود تا سلامت روان بهتری را تجربه کند. بنابراین، این درمان برای رهایی و بهبود از مشکلات روانی و ذهنی مناسب و مفید است.

۸. پرورش اعتماد به نفس و اطمینان

وقتی ذهن و احساس مثبت باشد، این امر می‌تواند به پرورش میزان اطمینان و اعتماد به نفس در افراد منجر شود. بنابراین، ذهنیتی مثبت ایجاد و احساسات را بهتر کنترل می‌کند.

۹. جریان خون

بسیاری از آدم‌ها نمی‌دانند ذهنیت مثبت می‌تواند به داشتن سیستم بدنی خوب منجر شود. لحاظ کردن آن باعث کنترل بهتر روند جریان خون می‌شود. بنابراین، راه دیگری برای حفظ سلامتی بدن نیز به شمار می‌رود. همان فایده‌هایی که شب‌ها خوردن خیار برای جریان خون بهتر به همراه دارد.

۱۰. کنترل فشار خون

وقتی جریان خون بهتر شود، به فشار خون بهتر نیز منجر خواهد شد. به علاوه، می‌تواند به کاهش سطح فشار خون، بیشتر برای کسانی که همیشه فشار خون بالا را تجربه می‌کنند نیز کمک کند. چون این علائم گاهی از احساس استرس و فکرهای منفی ناشی می‌شوند.

۱۱. سلامتی

فریاد درمانی همچنین راهی موثر برای ایجاد سلامتی است. بنابراین، آدم‌ها آرامش خواهند داشت و سلامت بدن بهتری را نیز تجربه خواهند کرد.

۱۲. زندگی شاد

از طریق داشتن سیستم بدنی سالم و سلامت کلی، می‌توان باعث ایجاد احساس شادمانی نیز شد. بنابراین، کسانی که زندگی شادی را تجربه می‌کنند در واقع با ذهن و فکر آرام روزگار می‌گذرانند.

توصیه‌هایی برای انجام درمان فریاد درمانی

چون این روش چندان رایج نیست، چند چیز هست که موقع انجام این درمان برای از بین بردن استرس باید به آن‌ها توجه داشت. در نتیجه توصیه می‌کنیم به موارد زیر دقت داشته باشید:

– برای دستیابی به بهترین نتایج، حتما ابتدا به یک روانکاو و بیشتر در مورد مشکلات ذهنی و منبع استرس مشورت کنید. چون این کار می‌تواند به کنترل مشکلات نیز کمک کند و به درمان سریع‌تر منجر شود.

– وقتی این فعالیت را انجام می‌دهید حتما مطمئن شوید گلوی‌تان وضعیت مساعدی داشته باشد. در غیر این صورت، ممکن است باعث اذیت شدن گلو و از دست دادن صدا بشود.

– این درمان را با عادات سالم زندگی ترکیب کنید مانند ورزش کردن و خوردن خوراکی‌های سالم که باعث دستیابی به نتایج بهتر خواهد شد.

– اگر این روش به بر طرف کردن مشکلات‌تان کمکی نکرد، آن وقت با روانکاوی حرفه‌ای مشورت کنید که می‌تواند کمک‌تان کند بهترین راه‌حل‌ها را بیابید. این روش را فقط با تشخیص و تصمیم خودتان انجام ندهید مگر آنکه از قبل با پزشک متخصص درباره‌ی موضوع حرف زده باشید. در غیر این صورت، به حل موثر مشکلات‌تان کمکی نخواهد کرد.

ادعا شده است تمام فایده‌های پرایمل اسکریم تراپی / فریاد درمانی می‌توانند باعث کنترل بهتر ترومای (روان‌زخم‌های) کودکی گرفته تا استرس‌های روزانه بشوند. بنابراین، سعی بر امتحان این روش در کنار مشاوره‌ با پزشکی حاذق می‌تواند انتخاب بهتری برای انجام دادن باشد. به علاوه، وقتی آن را با عادات سالم ترکیب می‌کنید، آن وقت این فعالیت ممکن است برای سلامت روان و جسم شما نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

۱۲ فایده فریاد درمانی برای سلامت روان که بی نظیر است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!