واحدهای برتر تولیدی اردبیل تجلیل شدند


واحدهای برتر تولیدی اردبیل تجلیل شدند

همزمان با روز جهانی استاندارد واحدهای تولیدی برتر اردبیل در حوزه رعایت استانداردهای تدوین شده در مراسمی تجلیل شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن اجتماعات اداره کل استاندار استان اردبیل برگزار شد، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه امسال در حوزه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد سهم تعیین شده برای استان اردبیل 108 مورد بوده که در 6 ماهه اول سالجاری موفق شدیم بالغ بر 71 مورد از این پروانه‌ها را تمدید کنیم که رشد 66 درصدی را نشان می‌دهد.
هاشم علایی همچنین بر نظارت بر اجرای استاندارد در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امسال سهمیه ما 618 مورد نظارت بود که در 6 ماه گذشته 432 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی را شاهد بودیم.
وی اجرای طرح طاها را یکی از طرح‌های موفق استاندارد اعلام کرد و گفت: این طرح با ماهیت حفظ سلامتی و ایمنی در جامعه و حضور استاندارد در جامعه و اعتمادسازی و توجیه جامعه به سمت کیفیت مطلوب اجرایی می‌شود که در این خصوص نیز در استان بالغ بر 3 هزار و 185 مورد بازرسی انجام شده است.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل به استانداردسازی تجهیزات شهربازی نیز اشاره کرد و گفت: امسال علیرغم اینکه برنامه ما بازدید 250 مورد از تجهیزات شهربازی‌ها بود اما به دلیل اینکه این مکان‌ها مستقیما با سلامت مردم در ارتباط هستند بیش از 456 مورد بازدید با افزایش 186 درصدی انجام شده است.
علایی بازدید از آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی استان را نیز یادآور شد و بیان کرد: در راستای صدور مجوز و گواهی بازرسی از این آسانسورها در 6 ماهه اول سالجاری 473 مورد بازرسی را شاهد بودیم.
وی از شهرداری‌های استان خواست؛ در صورت عدم صدور گواهی بازرسی نسبت به صدور پایان کار در ساختمان‌ها اقدام نشود، چرا که این کار بازی با جان مردم تلقی می‌شود.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل به بازدید از یک هزار و 607 نازل سوخت از ابتدای سالجاری اشاره کرد و افزود: در راستای آموزش و تدوین نهایی استاندارد تاکنون 20 برنامه در اداره کل استاندارد استان اردبیل اجرا شده و دو نفر از همکاران ما در این اداره کل نسبت به تدوین استاندارد جدید در ISO اقدام کرده‌اند که این امر در اردبیل تاکنون بی‌سابقه بوده است.
علایی عملکرد اداره کل استاندارد استان در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: ما با 28 آزمایشگاه همکار بخش خصوصی و 5 مرکز آموزشی همکار در سطح استان همکاری داریم.
وی با ارتباط نزدیک استاندارد با دانشگاه‌های استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی موثر با دانشگاه‌ها در اردبیل ما با سه دانشگاه محقق اردبیلی، آزاد و پیام نور تفاهمنامه‌های همکاری را به امضا رساندیم و در کنار آن برای افتتاح دفتر استانداردسازی نیز اقدام شده است.

سرمایه‌گذاری در حوزه ارتقای کیفیت سودآوری را به دنبال دارد
در ادامه این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز با اشاره به اینکه هر واحد صنعتی برای ارائه محصول خود نیازمند حرکت به سمت کیفی‌سازی محصول تولیدی است، اظهار کرد: بنده معتقدم سرمایه‌گذاری در حوزه ارتقای کیفیت و استانداردسازی محصولات نه تنها هزینه اضافی نیست بلکه پس‌انداز برای آن واحد تولیدی است که در آینده نزدیک سوددهی را به همراه خواهد داشت.
ارژنگ عزیزی استاندارد با مساله‌ای آمیخته با زندگی مردم اعلام کرد و گفت: امروز سلامت و امنیت غذایی مردم در گرو توجه به استاندارد در واحدهای تولیدی به ویژه حوزه غذاست و مردم با اعتماد و اطمینان خاطر مواد مورد نیاز خود را از مکان‌های معتبر تهیه می‌کنند.
وی واحدهای تولیدی موفق را مرهون ارتقای کیفیت در سال‌های متمادی فعالیتشان دانست و افزود: هر واحد تولیدی که نسبت به کیفی‌سازی و ارتقای استاندارد واحد تولیدی خود نکند در همان سال‌های اولیه فعالیت از گردونه و چرخه رقابت حذف خواهد شد.
در این مراسم که با حضور مدیران واحدهای تولیدی اردبیل برگزار شد، از تعدادی از واحدهای تولیدی نمونه و موفق با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور