خدمات هوشمند شهرسازی تهران رونمایی شد


خدمات هوشمند شهرسازی تهران رونمایی شد

تهران- ایرنا - همزمان با هفته تهران، سامانه هوشمند شهرسازی با امکان خدمات استعلام طرح تفصیلی، آخرین وضعیت پرونده شهرسازی و نمایش اطلاعات شهرسازی روز چهارشنبه در سامانه تهران من شهرداری پایتخت رونمایی شد.

به گزارش ایرنا ،در این سامانه دسترسی همگانی به اطلاعات شهرسازی پایتخت فراهم شده است و شهروندان می توانند از طریق سامانه «تهران من» به این خدمات دسترسی داشته باشند .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این آیین با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که ساختار شبکه ای در کشور حاکم شده است اظهار داشت: امیدوارم شهرداری تهران با این سامانه بعنوان یک سازمان نوآور در کشور به مرحله جدیدی از خدمت رسانی به مردم وارد شود.
عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به برخی فعالیت های شبکه ای موفق در کشور، گفت: مدل هایی که ایجاد شده از جمله راننده های اینترنتی است که پیش از این همه ابزار آن وجود داشت اما ساختار شبکه ای همه ابراز را به هم متصل کرد.
معاون شهردار تهران ادامه داد: سیستم های شبکه ای آینده بهتری را برای کشور رقم می زنند .
وی تأکید کرد: امروز با شتاب فزاینده تحولات در حال شکل گیری است و مجموعه شهرداری باید خود را به این شتاب متصل کند و گرنه عقب خواهیم ماند .
وی با بیان اینکه امروز شما به عنوان شهروند تهرانی می توانید همه اطلاعات را در سامانه های که رونمایی می شود، ببینید ، گفت: پیش از این اطلاعات به عنوان رانت بود اما امروز به طور شفاف در اختیار همه شهروندان قرار می‌گیرد .
گلپایگانی یک از مزایای رونمایی از این سرویس ها را ، سلامت کاری دانست و افزود: با آگاهی از وضعیت پرونده ها به سمت سلامت کاری خواهیم رفت .
معاون شهردار با بیان اینکه در سازمان شبکه ای خود مردم دخیل و مشارکت کننده هستند، گفت: برخی از کارها که در دفاتر خدمات شهر انجام می شد، اکنون توسط خود شهروندان انجام می شود .
وی گفت: در آینده مراحل صدور پروانه هم به صورت سیستمی ارایه می شود و با راه اندازی این سرویس ها، دیگر طبقه اضافه و تراکم اضافه معنا نخواهد داشت .
وی با بیان اینکه در سیستم های جدید میزان بر و کف ساختمان اعلام می شود، اظهار داشت: با این کار بسیاری از مشکلات رفع می شود؛ از جمله اینکه برخی مشکلات پیاده رو ها بر طرف می شود .
گلپایگانی با اشاره به وضعیت پیاده رو ها در پایتخت افزود: افراد معمولی و بینا هم نمی توانند در این پیاده رو ها حرکت کنند چه برسد به افراد معلول و نابینا.
وی ادامه داد: اگر پیر مرد و پیرزن و انسان کم توان بخواهد حرکت کند، با مشکل روبرو است و اگر کسی با کالسکه بخواهد حرکت کند، نمی تواند در این پیاده رو ها حرکت کند.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: با تحول دیجیتال در یک مجموعه سه موضوع اتفاق می‌افتد ؛ از جمله اینکه ذی نفعان تجربه متفاوتی از خدمات سازمان را می بینند.
محمدفرجود افزود: تغییر روال و قوانین و تغییر مدل های کسب و کار آن سازمان از جمله اتفاقاتی است که در پی دیجیتال شدن یک سازمان رخ می دهد .
وی با اشاره به فعالیت تهران من، اظهار داشت: در حال حاضر در این سامانه سه میلیون و چهار صد هزار نفر ثبت نام کرده اند و در هر لحظه بیش از سه هزار نفر در آن فعال هستند .
فرجود ادامه داد: در حوزه پاسخگویی هم روزانه به سه هزار تماس و یکهزار و ۵۰۰ درخواست کتبی در سامانه پاسخ می دهیم .

به گزارش ایرنا ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرسازی شهرداری تهران در این آیین حضور داشتند.

تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط