همه چیز درباره روابط جنسی افراد معلول (ذهنی و جسمی)


همه چیز درباره روابط جنسی افراد معلول (ذهنی و جسمی)

روابط جنسی افراد معلول نسبت به افراد معمولی پیچیده‌تر است. معلولان ذهنی می‌توانند ازدواج را تجربه کنند اما باید از فرزندآوری جلوگیری شود. معلولان جسمی نیز با یاد گرفتن پوزیشن‌های مناسب می‌توانند رابطه‌ای پایدار داشته باشند.

همه چیز درباره روابط جنسی افراد معلول (ذهنی و جسمی)
ستاره | سرویس زناشویی - روابط جنسی افراد معلول دغدغه افراد بسیاری است. خانواده‌هایی که فرزندی با ناتوانی ذهنی دارند یا کسانی که در اثر حادثه معلول شده‌اند همیشه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. اغلب افراد جامعه تصور می‌کنند که میل جنسی هم‌زمان با معلول شدن طرف از بین می‌رود! یا این که معلولین ذهنی به طور کامل میل جنسی ندارند. این باور سبب شده که افراد دارای معلولیت روز به روز بیشتر از اجتماع فاصله بگیرند. در این مقاله درباره چگونگی روابط جنسی معلولان جسمی و ذهنی و مشکلاتی که این افراد دارند سخن خواهیم گفت.

معلولان ذهنی

باور عموم این است که معلولیت ذهنی رابطه جنسی را عملاً غیر ممکن می‌کند. البته این موضوع به میزان معلولیت بستگی دارد. در صورتی که کسانی با درجه معلولیت ذهنی‌ کمتر، حتی می‌توانند ازدواج کنند و تشکیل زندگی دهند.
خانواده‌ها باید تا حد امکان از انجام کار‌های تحریک پذیر در برابر معلولان ذهنی اجتناب کنند. پیدا کردن شریک مناسب برای این افراد یکی از بهترین راه‌های برآورده کردن نیاز‌های جنسی آن‌هاست. تنها کاری که باید در این زمان صورت بپذیرد، این است که از فرزند آوری این افراد جلوگیری شود.
خانواده‌های دارای فرزند با معلولیت ذهنی، باید مراقبت لازم را از آن‌ها داشته باشند؛ زیرا این کودکان ذهنیت مناسبی درباره رابطه جنسی ندارند و ممکن است مورد سوء استفاده جنسی قرار بگیرند.


معلولان جسمی

حادثه خبر نمی‌کند. ممکن است فردی که تا دیروز مانند یک فرد سالم زندگی می‌کرده، فردا در اثر تصادف و... دچار مشکل نخاعی شده و مجبور به استفاده از صندلی چرخ‌دار شود. کسانی که دچار صدمات نخاعی می‌شوند، در اغلب موارد همچنان دارای تمایلات جنسی هستند. در صورتی که عصب‌هایی که پیام‌های تحریک پذیری را به مغز می‌رسانند سالم باشند، فرد معلول مانند سایرین تحریک می‌شود و نیاز به ارضا شدن دارد.
مشکلی که بیشتر معلولان جسمی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اختلال در نعوظ است. صدمه جسمانی شدیدی که به این افراد وارد شده مانع از ایجاد نعوظ مناسب برای رابطه جنسی می‌شود. حتی برخی مواقع ممکن است در اوج تحریک پذیری فرد، نعوظ انجام نشود و معلولان نتوانند رابطه جنسی داشته باشند.

همه چیز درباره روابط جنسی افراد معلول (ذهنی و جسمی)

پوزیشن‌های جنسی مناسب برای افراد معلول

در صورتی که شما یا همسرتان دچار معلولیت هستید، برای این که بتوانید جذابیت رابطه زناشویی را مانند قبل حفظ کنید، باید از پوزیشن‌های مناسبی برای رابطه با افراد معلول استفاده نمایید. می‌توانید با نوازش و بوسیدن همسرتان آرامش را تجربه کنید یا اینکه از پوزیشن‌هایی که فرد سالم بتواند بیشتر آن را مدیریت کند بهره ببرید. به عنوان مثال رابطه زناشویی در حالت خوابیده به پهلو می‌تواند گزینه مناسبی برای معلولین جسمی که توانایی حرکتی چندانی ندارند گزینه مناسبی باشد.
همه چیز درباره روابط جنسی افراد معلول (ذهنی و جسمی)

توجه به احساسات فرد معلول

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که فرد دارای معلولیت، توان جسمانی‌اش را از دست داده و این موضوع اثر بدی روی روحیه‌اش گذاشته است. اگر با فردی با این شرایط زندگی می‌کنید، به هیچ عنوان رابطه جنسی یا محبت را نسبت به او از روی ترحم انجام ندهید. هر چیزی که از دل برآید به دل طرف مقابل نیز می‌نشیند. برای همسرتان ارزش قائل باشید و با وی مانند یک انسان کامل رفتار کنید. رابطه زناشویی که در آن عشق و علاقه موج بزند، دوام و ماندگاری دارد، نه رابطه‌ای که صرفاً از روی انجام وظیفه باشد.
همه چیز درباره روابط جنسی افراد معلول (ذهنی و جسمی)

سخن آخر

هر فردی ممکن است با معلولیت ذهنی متولد شود. معلولان ذهنی شاید در غذا خوردن و راه رفتن ناتوان باشند، اما نیاز جنسی آن‌ها مانند سایرین است. برای تأمین این نیاز می‌توانید ازدواج را با رعایت اصول پیشگیری از بارداری در نظر داشته باشید.
شرایط معلولان جسمی از معلولان ذهنی نیز بدتر است. این افراد روزی سالم بوده‌اند و اکنون توانایی حرکتشان را از دست داده‌اند. برای افزایش استحکام رابطه و لذت بردن از زندگی زناشویی، به شما توصیه می‌کنیم مانند گذشته به همسرتان محبت کنید و با کمک پوزیشن‌های مناسب برای معلولین، نیاز‌های جنسی وی را برآورده سازید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس