جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد


جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

زاهدان- ایرنا- پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با هدف تقویت روحیه خودباوری اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان و همچنین امید آفرینی در جامعه از امروز در این استان آغاز به کار کرد.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم آغاز جشنوار رسانه ای ابوذر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نقش رسانه و تاثیرگذاری آن در یک جامعه امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار محمد ناظری بیان کرد: ایراد خطبه حضرت زینب (س) در مجلس شام یک کار رسانه ای بزرگ در آن زمان بود که به درستی در شناخت جبهه حق در مقابل باطل تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: رسانه ها هر روز با گشودن مطلب و عنوانی جدید نقش مهمی در شناخت مسایل و رفع مشکلات یک جامعه دارند.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نقش رسانه ها در دنیای امروز غیرقابل انکار است تصریح کرد: رسانه تاثیر فراوانی در فرهنگ یک جامعه دارد که این امر بسیار مهم است.

وی به لایه های چندگانه فرهنگ و شناخت آن در یک جامعه اشاره کرد و افزود: باور، ارزش ها و هنجار ها، اسطوره ها، آیین آداب و رسوم، فناوری، نوآوری و مهارت از جمله این لایه های پنهان در فرهنگ یک جامعه است که باید شناخته شود.

سردار ناظری به نقش خبرنگار و رسالت آن اشاره کرد و افزود: از جمله وظایف یک خبرنگار یادگیری، آموزش، اندیشه پروری، آگاهی جامعه، هدایت و انتخاب صحیح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بسیج رسانه را مرکزی مهم دانست و اظهار داشت: انتظار است یک جبهه رسانه انقلابی توسط فعالان این عرصه در سیستان و بلوچستان شکل بگیرد تا دغدغه های فرهنگی یک جامعه شناخته و برطرف شود.

رئیس بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم گفت: پنجمین جشنواره رسانه ای «ابوذر» سیستان و بلوچستان در بخش های عکس، یادداشت و مقاله، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر و موشن‌گرافی برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار یوسف‌ علی‌بیگی محورهای ویژه این جشنواره را وحدت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: مقاومت و دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن ‌شناسی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، بسیج و حوزه های اقدام، موضوعات آزاد اجتماعی و دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی بیان کرد: سال ۹۵، ۷۰ اثر به این جشنواره ارسال، سال ۹۶، ۲۰۰ اثر ارسال، سال ۹۷، ۴۵۰ اثر و امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال خواهد شد.

سرهنگ علی‌بیگی آخرین مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان ماه ذکر کرد و افزود: هر نفر می‌تواند در هر بخش سه اثر از آثار منتشر شده در یک سال گذشته خود را در قالب های مختلف به این جشنواره ارسال کند.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی