600 هکتار از زمین‌های کشاورزی چابهار مجهز به سیستم نوین آبیاری می‌شوند


600 هکتار از زمین‌های کشاورزی چابهار مجهز به سیستم نوین آبیاری می‌شوند

زاهدان- ایرنا- مدیرجهادکشاورزی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 600 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در سالجاری با هدف مدیریت بهینه در مصرف آب مجهز به سیستم نوین آبیاری خواهد شد.

اولیا میرلاشاری روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۴ میلیارد ریال برای مجهز کردن ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی چابهار مورد نیاز است که از محل کمک‌های بلاعوض دولت و مشارکت بهره‌برداران هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در چابهار هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی‌ کنند.

وی اظهار داشت:صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

میرلاشاری سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی چابهار را ۱۳هزار و ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۶۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی بیان کرد: سالیانه ۱۶۷هزار تن محصولات زراعی و باغی در شهرستان چابهار تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی