بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان آغاز شد


بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ناهید سلیمانی احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی صبح امروز در بندرعباس آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ قصه‌گو در این دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ا هرمزگان با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره قصه‌گویی ۱۶۳ اثر در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه این جشنواره ارسال و درنهایت ۷۴ اثر برای رقابت قصه‌گویان توسط داوران انتخاب شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: از ۱۶۳ اثر قصه‌گویان این دوره از جشنواره، ۸۹ اثر در بخش دختران و پسران، ۶۶ اثر در بخش زنان و مردان و ۸ اثر نیز در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قرار دارد.

سلیمانی احمدی عنوان کرد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار "آینده ساختنی است" در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار دریافتی در بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست ‌و دومین جشنواره قصه‌گویی از استان هرمزگان را ۱۵۱ اثر اعلام کرد که در تهران داوری خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان کرد: در این دوره از جشنواره ۱۱ برگزیده شامل (۵ برگزیده بخش زنان و مردان)، (۳ برگزیده دختران و پسران) و (۳ برگزیده بخش پدربزرگ و مادربزرگ) انتخاب و به مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس راه می‌یابند.

سلیمانی احمدی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

وی با بیان اینکه شش داور و یک ناظر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی حضور دارند، افزود: اختتامیه مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی فردا ۱۸ مهر در مرکز فرهنگی و هنری آفرینش بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: داوری این دوره از جشنواره استانی را محمد سایبانی کارگردان و بازیگر تئاتر، عاطفه جمالی مدرس دانشگاه هرمزگان و نعیم اسدی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بر عهده دارند.

سلیمانی احمدی تصریح کرد: مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس و راه‌یافتگان آن در شب یلدا در تهران با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، سال گذشته در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، "عفت تفضلی" و "مبینا جعفری" از استان هرمزگان هر دو مقام دوم این دوره از جشنواره را به دست آوردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...