کرمان در احداث گلخانه از برنامه عقب است


کرمان در احداث گلخانه از برنامه عقب است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: این استان در زمینه احداث گلخانه‌ها با وجود منابع و تسهیلات مالی بانکی از برنامه عقب است لذا باید با توسعه شیوه‌های گلخانه ای از کشاورزی پرمصرف در آب فاصله گرفت.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصادی و رفع موانع تولید شهرستان ارزوئیه با تاکید بر اینکه باید از آب به بهترین نحو ممکن استفاده شود تصریح کرد: در صورتی که می توان از آب در بخش های مختلف کشاورزی یا صنعت با درآمد بیشتر بهره برد، باید با برنامه ریزی اصولی از آب در همان بخش استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از نخل های جنوب استان کرمان به دلیل کمبود منابع آبی این منطقه خشک شده اند تاکید کرد: اگر می توان در صنعت بهره برداری بیشتری از آب داشت باید آب به جای بخش کشاورزی در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: اگر کشاورزی را به سمت احداث گلخانه های هیدرو پونیک با تسهیلات ۹ درصد پیش ببریم می توان از آب استفاده بهینه کرد.
استاندار کرمان گفت: کشاورزان با دریافت تسهیلات کشاورزی می توانند در احداث گلخانه در این استان مشارکت کنند.
وی یادآور شد: دشت صوغان با هفت و نیم مترمکعب بیلان منفی اضافه برداشت آب دارد و این منجر به خشک شدن تدریجی منابع آبی این منطقه میشود.
فدائی همچنین با انتقاد از طولانی شدن اجرای مصوبات تصریح کرد: معنی ندارد در مورد تصمیمی که دو سال قبل گرفته شده اکنون صحبت و برنامه ریزی شود.
وی گفت: توسعه نیافتگی ها به دلیل تاخیر در اجرای طرح هاست و نمی توان تمام مشکلات موجود جامع را از چشم بیگانگان دید.

ساکنان دو روستای ارزوئیه نقل مکان می‌کنند
استاندار کرمان با اشاره به احتمال رانش زمین در روستاهای باغان و موتورپمپ سالاری ها افزود: این ۲ روستاها با واگذاری زمین رایگان به منطقه ای دیگر نقل مکان میکنند.
فدائی گفت: در زمینه خارج شدن بخشی از روستاهایی که با توجه به شرایط موجود، لازم است بخشی از آنها از محدوده مناطق حفاظت شده خارج شود، اقدام شود.
وی افزود: برای توسعه شهرستان و مشکل تولید و اشتغال لازمه آن سرمایه گذاری است و این در برنامه های دولت هست لذا باید متقاضی سرمایه گذاری وجود داشته باشد.
فدائی تاکید کرد: تصمیمات باید با جدیت دنبال شود تا تاثیر خوبی در رونق تولید و توسعه شهرستان ارزوئیه داشته باشد.
۳۰۲۹ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو