حدود 656 ویلا در پارک ملل همدان ساخته می‌شود


حدود 656 ویلا در پارک ملل همدان ساخته می‌شود

همدان- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: بر اساس پیش‎بینی صورت گرفته نزدیک به 656 ویلا در طرح پارک ملل همدان ساخته می‎شود که تغییرات محسوسی را از نظر پوشش گیاهی در منطقه ایجاد می‌کند.

حسین قراباغی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: تعدادی از طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرداری همدان آماده شده است که باید سرمایه‌گذار بر اساس همان نقشه ها، طرح‌ها را اجرایی کند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه و بستر حضور سرمایه گذاران باید در همدان فراهم شود، اظهار داشت: در این راستا باید علاوه بر توجه به سرمایه‌گذاران خارجی، زمینه ورود سرمایه‌گذاران داخلی را نیز ایجاد کنیم.

قراباغی عنوان کرد: اقداماتی که دفتر مطالعات شهرداری در حوزه گردشگری انجام داده باید با برنامه و با هدف مشخصی پیش برود و برنامه‌ریزی مناسبی برای فراخوان طرح‌ها داشته باشد.

وی به طرح‌های مطالعاتی شهرداری همدان در خصوص سرمایه‌گذاری اشاره کرد، افزود: نقشه‌های اولیه این طرح‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند که باید در کمیسیون‌های تخصصی خدمات شهری، فنی و عمرانی، معماری شهرسازی و اقتصادی شورا مورد بررسی قرار گیرند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان یکی از آسیب‌های طرح‌های عمرانی را اجرای نادرست ارزیابی و اضافه کرد: در مواردی بعضی از طرح‌ها بر اساس برنامه ریزی و طراحی صورت گرفته پیش نمی‌روند و پس از شروع کار تبدیل به طرح دیگری می شوند که این امر آسیب جدی در معرفی شهر و استان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار می رود هر چه سریعتر طرح‌های برنامه‌ریزی شده، به سازمان سرمایه‌گذاری ارائه و موضوع فراخوان سرمایه گذاری نیز جدی‌تر پیگیری شود.

قراباغی با بیان اینکه در بودجه‌ریزی سال ۹۸ اعتباراتی برای تعدادی از طرح‌های همدان لحاظ شده است، افزود: طرح‌هایی همچون پارک ولایت، جزو برنامه‌های بودجه ۹۸ است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرند و به مرحله اجرا درآیند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان هم در این جلسه اظهار داشت: تدوین و طراحی طرح‌ها باید به گونه‌ای باشد که تبدیل به فرصت شوند و از محل سرمایه کلانشهرها اعتبار جذب کنند.

جواد گیاه شناس اضافه کرد: با توجه به نزدیکی همدان به پایتخت، انتظار می رود طرح‌ها به گونه ای باشند که بتوانند سرریز سرمایه‌های تهران را به همدان جذب کند.

وی به جذب گردشگران خارجی اشاره کرد و یادآور شد: باید از فرصت حضور گردشگران مذهبی نیز برای درآمدزایی در همدان استفاده کرد.

معاون شهرسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه به ارائه و تشریح طرح‌های مطالعاتی و پروژه‌های شهرداری همدان پرداخت و گفت: مطالعات مورد نظر برای طرح های سرمایه گذاری انجام شده و طرح‌ها آماده سرمایه‌گذاری هستند.

امیر فتحیان نسب طرح‌های مورد نظر را شامل پارک کوهستان، باغ پرندگان، خانه تاریخی پوستی‌زاده، پارک طبیعت اکباتان، مجموعه ورزشی تنیس و خانه بوم گردی پوستی زاده برشمرد و یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته پیش‌بینی جذب سرمایه گذاری برای این طرح‌ها نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...