روستای برسلان قوچان


روستای برسلان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران. روستای برسلان در 35 کیلومتری جنوب شرق قوچان جای دارد و منطقه‌ای سرسبز است. روستای برسلان دارای پنج شهید دلاور می‌باشد و مشاهیر بزرگی همانند حاج قربان سلیمانی را پرورش داده است.آثار تاریخی معماری صخره‌ای روستای برسلان به ثبت آثار […] نوشته روستای برسلان قوچان...

روستای برسلان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران. روستای برسلان در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق قوچان جای دارد و منطقه‌ای سرسبز است. روستای برسلان دارای پنج شهید دلاور می‌باشد و مشاهیر بزرگی همانند حاج قربان سلیمانی را پرورش داده است.آثار تاریخی معماری صخره‌ای روستای برسلان به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. این آثار در در دامنه کوه‌های محمدبیکوه و دانلو قرار دارند و قدمت آن به سده ۶ تا ۱۰ قمری بازمی‌گردد.این روستا در دهستان دوغائی قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳۹۱ نفر (۱۱۰ خانوار) بود.این روستا در ۳۸ کیلومتری جنوب شرق قوچان واقع شده است. روستای تاریخی برسلان دارای باغات فراوان میوه و با فرهنگ غنی و منحصربفرد از روستاهای فارس نشین با قومیت تات شهرستان قوچان می باشد.

روستای برسلان قوچان

دوغائی، دهستانی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران. این دهستان بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیتش (۳٬۲۹۷خانوار) برابر با ۱۳٬۱۸۰نفر بوده است. قوچان به فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مشهد مقدس و در مسیر جاده آسیایی و شمال شرقی کشور قرار دارد و محدوده آن از شمال به شهرستان درگز و کشور ترکمنستان و از جنوب به نیشابور و از شرق به چناران و از غرب به فاروج (خراسان شمالی)، منتهی می‌گردد و از معبر گمرک باجگیران به کشورهای آسیای میانه متصل می‌گردد و با عشق آباد مرکز ترکمنستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و همچنین دارای ۲۸ کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان می‌باشد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۳۵۰ متر و با قرار گرفتن در بین ارتفاعات هزار مسجد و آلا داغ دارای آب و هوای معتدل و سرد می‌باشد که بام خراسان نامیده می‌شود.

روستای برسلان قوچان

منابع:صدا و سیمای جمهوری اسلامی-ویکیپدیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس