مجوزدهی در کشورمان به ابزار قدرت نمایی برای نهاد دولت تبدیل شده است


مجوزدهی در کشورمان به ابزار قدرت نمایی برای نهاد دولت تبدیل شده است

سلیمی زاده در ارزیابی خود از فضای کسب و کار با اشاره به اینکه در حوزه مجوزها، چند ده قانون داریم، گفت: مجوزدهی در کشورمان به ابزار قدرت نمایی برای نهاد دولت تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمدهادی سلیمی زاده» شب گذشته (پنجشنبه 18 مهرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در ارزیابی خود از فضای کسب و کار با اشاره به اینکه در حوزه مجوزها، چند ده قانون داریم، گفت: مجوزها مدخل برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان است اما مجوزدهی در کشورمان به ابزار قدرت نمایی برای نهاد دولت تبدیل شده است.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت در این 40 سال به واسطه در آمدهای نفتی و تفکر حاکم عادت کرده است که توزیع رانت و درآمد داشته باشد، تاکید کرد: این نگاه باید اصلاح شود.

سلیمی زاده با انتقاد از دادن وظیفه حاکمیتی و امکان صدور مجوز به نهادهای صنفی گفت: نهاد صنفی برای این منظور ایجاد می شود تا به عنوان صدای واحدی، مشکل صنف خود را از طریق نماینده رسمی خود اعلام کنند تا بررسی شود. زمانی که به این نهاد صنفی وظیفه حاکمیتی اعطای مجوز را می دهیم اولین اصل عقلانی می گوید چرا رقیب خود را وارد این کسب و کار کنم؟

وی با اشاره به اینکه انواع و اقسام کانون ها مثل کانون وکلاء، کانون سردفتران اسناد رسمی، نظام پزشکی و مانند آن برای خود مقررات و امضاهای طلایی تعریف می کنند تا دادن مجوز در صنف خود را سخت کنند تا رقیب برای آنها افزایش نیابد، گفت: اگر این تعارض منافع اصلاح شود نصف مشکل مجوزها حل می شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: به واسطه تحریم نفت و کم شدن درآمدهای نفتی، دولت مجبور به اتکای به مالیات است و برای این منظور باید کسب و کارها بهبود یابد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)