آبیک 56 ساله با پروژه های نیمه‌تمام ریز و درشت/ شهری با سابقه 35 شهردار اما همچنان بی سرپرست


 آبیک 56 ساله با پروژه های نیمه‌تمام  ریز و درشت/ شهری با  سابقه 35 شهردار اما همچنان بی سرپرست

آبیک در سال 42 به شهر تبدیل شده اما هنوز به اندازه 56 سال عمر شهر شدن خود، مسیر ترقی، پیشرفت و آبادانی را طی نکرده است.

آبیک در سال 42 به شهر تبدیل شده اما هنوز به اندازه 56 سال عمر شهر شدن خود، مسیر ترقی، پیشرفت و آبادانی را طی نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، آبیک یکی شهرهای استان قزوین است که در سال 42 تاسیس شده و طبق اذعان مسئولان شهرستانی، استانی و نمایندگان مجلس دروازه ورودی از سمت پایتخت به استان قزوین محسوب می‌شود؛ دروازه‌ای که به اندازه 56 سال عمر خود، رنگ پیشرفت و توسعه را ندیده و هنوز در پیچ و خم مسیر آبادانی و رشد قرار دارد و با عقب‌ماندگی‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

طی 42 سال از عمر آبیک تاکنون، این شهر 35 شهردار به خود دیده که 22 نفر شهردار و 13 نفر سرپرست شهرداری بوده‌اند؛ جالب اینکه استارت سرپرست شهرداری از دوره دوم شورای شهر آبیک زده شده و آبیک از این دوره تاکنون 12 سرپرست و هشت شهردار داشته یعنی تعداد سرپرستان از شهردار بیشتر بوده است.

در دوره پنجم شورای شهر آبیک سعید آگشته در 15 مهر ماه سال 96 به عنوان شهردار کار خود را آغاز کرد که البته عمر خدمت این شهردار کوتاه بود و در پنجم آبان ماه سال 97 پس از پنج رأی اعضای شورای شهر، برکنار شد.

پس از برکناری آگشته، دوباره شورای شهر تصمیم به انتخاب شهردار جدیدی کرده و در 11 دی ماه 97 فرشاد محمدحسینی به عنوان دومین شهردار آبیک روی کار آمد که انتظار می‌رفت با حضور وی تحول خوبی در حوزه مدیریت شهری رخ دهد.

اما سرنوشت خدمت وی در آبیک به گونه دیگری رقم خورد و پس از استیضاح توسط شورای شهر با پنج رأی، در 28 خرداد ماه امسال با شهر آبیک خداحافظی کرد.

با گذشت حدود 110 روز از مدیریت شهر آبیک با سرپرستی ابوالفضل خلیلی، سه‌شنبه 16 مهر ماه جاری با 4 رأی موافق و سه رأی مخالف اعضای شورای شهر آبیک، مرتضی کشاورز کلهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک به عنوان گزینه منتخب شهرداری و سی و پنجمین شهردار آبیک به استانداری قزوین معرفی شد که باید منتظر پاسخ وزارت کشور بمانیم، این در حالی است که خلیلی تا زمان تعیین شهردار جدید به عنوان سرپرست شهرداری ابقا شد.

پروژه‌ای که 3 سال از وعده افتتاحش گذشته

خالی از لطف نیست که به پروژه‌های نیمه کاره و مهم شهر آبیک اشاره داشته باشیم؛ پروژه پارک 5 هکتاری بعثت قرار بود در پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد که طبق گفته اسماعیل عبادی رئیس شورای شهر آبیک در حال حاضر بین 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 آبیک 56 ساله با پروژه های نیمه‌تمام  ریز و درشت/ شهری با  سابقه 35 شهردار اما همچنان بی سرپرست

پیش از فرا رسیدن ماه محرم سال گذشته طبق اذعان سعید آگشته نخستین شهردار آبیک در چهارم شهریور ماه سال گذشته، مقرر شده بود سه پروژه پارک بعثت، پارک شهرک خرم و جاده سلامت شهر آبیک افتتاح شود و مورد بهره‌برداری مردم قرار ‌گیرد که پارک شهید خرم به بهره‌برداری رسید و وعده دو پروژه دیگر هم دست آبیکی‌ها را در حنا گذاشت و تحقق نیافت.

احداث پارک جنگلی 86 هکتاری هم گویا مراحل آخر تامین آب خود را طی می‌کند و اسماعیل عبادی رئیس شورای شهر آبیک به خبرنگار ایلنا اذعان کرده که در صورت تحویل مدارک یک حلقه چاه واگذار شده از سوی شرکت آب و فاضلاب شهرستان آبیک، تکلیف احداث این پارک مشخص می‌شود.

حمیدرضا دلوی عضو شورای شهر آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اذعان کرد: مطالعات زمین پارک جنگلی از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری کامل نشده و مقرر شد مشاور أخذ شود که پس از رفتن آگشته نخستین شهردار آبیک، به دلیل عدم ثبات در شهرداری، این مهم مسکوت ماند اما پیگیری‌های شورای شهر در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: برای ساخت پایانه غرب شهر آبیک مقرر شد از سازمان شهرداری‌ها 30 میلیارد ریال وام کم بهره به شهرداری آبیک اختصاص یابد و برای تکمیل پارک بعثت هم مقرر شد کمک بلاعوض اختصاص یابد که در صورت تحقق این مهم، تکمیل این پروژه عملیاتی می‌شود.

این عضو شورای شهر آبیک ادامه داد: واکاری درختان شهر آبیک در حال اجراست و درختان جدید، جایگزین درختان خشکیده و قدیمی می‌شود.

رایزنی با سرمایه‌گذار برای احداث بازیگاه کودک

دلوی در خصوص احداث بازیگاه کودک در شهر آبیک با توجه به خواسته‌های مردمی در این زمینه بیان کرد: با یک سرمایه‌گذار در این زمینه رایزنی شد و تمام مراحل هم طی شد اما نتوانست ضمانت‌نامه بیاورد؛ در حال حاضر در حال رایزنی با سرمایه‌گذار دیگری در این زمینه هستیم.

 آبیک 56 ساله با پروژه های نیمه‌تمام  ریز و درشت/ شهری با  سابقه 35 شهردار اما همچنان بی سرپرست

آبیک هنوز با فقر پارک و فضای سبز، تفرجگاه و اماکن تفریحی و فرهنگی مواجه است و مردم برای تامین نشاط و تقویت روحیه خود به بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، ناگفته نماند که مردم شهر آبیک از آب شرب باکیفیت و خوش‌طعم محروم هستند و طبق گفته داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز قول داده تا آخر پاییز امسال آب از سد طالقان به شهر آبیک برسد؛ از سویی درباره راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک هم قول مساعد داده شده تا آخر پاییز این مهم تحقق یابد که مسئولان باید بدانند چشم امید مردم شهرستان آبیک به آنان است و انتظار دارند هر چه زودتر این دو موضوع مهم به سرانجام برسد.

با توجه به وجود شهرک صنعتی کاسپین دو و شهرک دانشگاهی مقرر شده بود با مشارکت شهرداری نسبت به احداث پل روگذر در ورودی اتوبان اقدام شود که این مهم تاکنون، راه به جایی نبرده و با توجه به جلسات متعدد اعضای شورای شهر و شهرداری آبیک با نمایندگان مجلس و مسئولان استان قزوین، اتفاقی برای اجرای این پروژه رقم نخورده است.

همچنان آبیک با مشکلات زیر و دشت مواجه است و امیدواریم با حضور شهردار جدید و به کمک مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری شاهد حرکت رو به رشد و توسعه بیش از پیش شهر آبیک باشیم تا از جا در زدن، پسرفت و عقب‌ماندگی خارج شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا