انگور باکیفیت خراسان شمالی شناخته شده نیست


انگور باکیفیت خراسان شمالی شناخته شده نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: انگور باکیفیت خراسان شمالی شناخته شده نیست.

به گزارش ایسنا، رضا رجب زاده در نمایشگاه روز ملی روستا و جشنواره انگور و اسب در روستای تیمورتاش بجنورد اظهار کرد: انگور این استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که جشنواره انگور می تواند قابلیت تبدیل شدن به یک برند ملی را داشته باشد.

وی ادامه داد: 360 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در دولت تدبیر و امید مصوب شد که سال گذشته خراسان شمالی نخستین استانی بود که توانست اعتبارات را جذب کند اما چرا بیش ار ۸۰ درصد این اعتبارات جذب دامداری ها شده است؟ و در این خصوص این انتقاد وارد است که چرا در حوزه صنایع تبدیلی به رغم حمایت استانداری و تسهیلات ارزان قیمت تعاونی ها و کشاورزان بهره لازم را نبرده اند .

وی با بیان اینکه وظیفه دولت، توانمندسازی و وظیفه مردم اجرایی کردن است، افزود: صنایع تبدیلی با همت مردم ایجاد می شود، برای مثال جشنواره گلاب گیری در کاشان که ثبت جهانی شده سبب جذب توریست و گردشگر خارجی شده است اما متاسفانه انگور با کیفیت این استان جایگاهی ندارد و شناخته شده نیست .

رجب زاده تصریح کرد: جشنواره های متعددی برگزار می شود اما کشاورزان می توانند تعاونی تشکیل داده و دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، محصولات خود را عرضه کنند و این موضوع تشکیل تعاونی ها باید از سوی دهیاران مورد پیگیری جدی قرار گیرد و بدون شک 100درصد حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟