روسیه عامل حمله ترکیه به سوریه را معرفی کرد


روسیه عامل حمله ترکیه به سوریه را معرفی کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جریان نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ترکیه به شمال سوریه، ائتلاف آمریکایی ضد داعش را باعث حمله ترکیه عنوان کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از آناتولی، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جریان نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که در ارتباط با حمله ترکیه علیه شمال سوریه برگزار شده بود، ائتلاف آمریکایی ضد داعش را عامل حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش روسیه به آزادی زندانیان داعشی از قلمرو کردها

در این نشست، نماینده روسیه اظهار داشت که مهندسی ( یا تغییرات بافت) جمعیتی که در شمال شرق سوریه از سوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش صورت گرفته است، ترکیه را برای حمله به شمال سوریه برانگیخت.

نبنزیا در این ارتبط گفت: عملیات ترکیه در نتیجه مهندسی جمعیتی است که از سوی برخی از اعضای ائتلاف(آمریکایی ضد داعش) در شمال شرق سوریه انجام شد.

به گفته نماینده روسیه در حال حاضر ائتلاف میوه اقدامات مهندسی جمعیت را که در آن بخش از سوریه انجام داده بود، برداشت می‌کند.

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گروه‌های کردی را به وارد شدن به فرایند گفتگو با دولت سوریه فراخواند، اگرچه به گفته سفیر روسیه کردها حامیان دیگری را ترجیح می‌دهند.

سخنان سفیر روسیه در جریان نشست اضطراری شورای امنیت درباره حملات ترکیه علیه شمال سوریه صورت گرفته است.

در این نشست شورای امنیت نتوانست قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی را که در آن ترکیه محکوم شده بود، به تصویب همه اعضا برساند.

گفته شده روسیه و آمریکا مخالف محکومیت ترکیه در نشست شورای امنیت بودند.

رئیس جمهور ترکیه روز گذشته اعلام کرده بود که حملات نظامی خود را به صورت رسمی علیه شمال شرق سوریه آغاز کرده است.

این حملات با واکنش‌های گسترده جهانی روبرو شده و بسیاری از کشورها خواستار خویشتنداری ترکیه و توقف حملات نظامی علیه شمال سوریه شده‌اند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس