جلوه‌هایی از نماز جمعه قم


جلوه‌هایی از نماز جمعه قم

قم - ایرنا - ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، حضور زائران اربعین از کشورهای مختلف جهان، میزخدمت اداره پست، دعا برای پیروزی رزمندگان محور مقاومت و همچنین اجرای گروه سرود پیرامون اربعین از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.

درنماز جمعه این هفته قم که به امامت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مصلای قدس این شهر برگزار شد، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه از جمله آیات محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در قم و همچنین قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

در نمازجمعه این هفته قم که همزمان با ایام راهپیمایی عظیم اربعین بود، در ورودی مصلای قدس، ایستگاه های صلواتی ایجاد و از نمازگزاران جمعه پذیرایی شد که جلوه هایی از اربعین و دلدادگی به اباعبدالله(ع) را به نمایش درآورد.

مصلای قدس قم که هر ساله در ایام اربعین به مکانی برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین از نقاط مختلف کشور و کشورهای مختلف تبدیل می‌شود، امروز نیز به دلیل برگزاری نمازجمعه شاهد حضور زائران از کشورهای مختلف بود که در مسیر حرکت برای حضور در راهیپمایی بزرگ اربعین در عراق در این مکان استقرار یافته بودند که جلوه‌های اربعینی نماز جمعه این هفته قم را پررنگ تر کرده بود. بر اساس اطلاعیه قرارگاه اربعین مصلای قدس تاکنون ۲۸ هزار زائر اربعین در این مصلا اسکان و پذیرایی شده اند.

همزمان با فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه، سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت.

خطیب جمعه قم در سخنرانی خطبه های اول نماز جمعه، کاهش حساسیت نسبت به امر به معروف و نهی از منکر را بلایی بزرگ دانست و ادامه داد: کارگزاران ممکن است در مسیر انجام وظیفه خود اشتباه کنند، ولی اگر جامعه نسبت به عمکرد آنها حساس باشد، به طور قطع شاهد اجرای عدالت و تصحیح اشتباه خواهد شد و در چنین جامعه ای اختلاس و تعدی به حقوق مردم اتفاق نخواهد افتد.

اجرای سرود گروه نوجوانان به مناسبت اربعین و با موضوع شهادت امام حسین(ع) پس از نماز عصر از برنامه‌های این هفته نمازجمعه قم بود.

به مناسبت هفته پست،تنی چند از مسئولان و معاونان این اداره و همچنین نمایندگان از مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه در قالب میز خدمت در حاشیه نماز جمعه این هفته قم به سئوال های مردم پاسخ دادند.

همچنین نمازگزاران جمعه قم برای رزمندگان مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی از جمله یمن، لبنان، سوریه دعا کردند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت