عرضه پردازنده‌های موبایلی 7 نانومتری AMD مبتنی بر فناوری Zen 2 در نمایشگاه CES 2020


براساس یک گزارش جدید، کمپانی AMD قصد دارد تا در جریان برگزاری رویداد CES 2020 از یک پردازنده موبایلی 6 هسته‌ای رایزن بر پایه معماری 7 نانومتری Zen 2 رونمایی کند. بر اساس این گزارش، CPU جدید به منظور رقابت با تولیدات مشترک اینتل و انویدیا در فضای لپ‌تاپ‌های گیمینگ همراه میان‌رده از تراشه‌های گرافیکی RX 5500M یا RX 5300M بهره‌برداری خواهد کرد. در...

براساس یک گزارش جدید، کمپانی AMD قصد دارد تا در جریان برگزاری رویداد CES 2020 از یک پردازنده موبایلی 6 هسته‌ای رایزن بر پایه معماری 7 نانومتری Zen 2 رونمایی کند. بر اساس این گزارش، CPU جدید به منظور رقابت با تولیدات مشترک اینتل و انویدیا در فضای لپ‌تاپ‌های گیمینگ همراه میان‌رده از تراشه‌های گرافیکی RX 5500M یا RX 5300M بهره‌برداری خواهد کرد.

عرضه پردازنده‌های موبایلی 7 نانومتری AMD مبتنی بر فناوری Zen 2 در نمایشگاه CES 2020

در حال حاضر پردازنده رایزن 3750H 7 با 4 هسته، 8 رشته پردازشی، توان مصرفی 35 واتی و مبتنی بر معماری 12 نانومتری +Zen پیشرفته‌ترین تراشه موبایلی ساخت AMD به‌شمار می‌رود. لذا چنان‌چه پردازنده 6 هسته‌ای جدید از توان مصرفی مشابه 35 واتی برخوردار باشد؛ در این‌صورت با اضافه شدن 2 هسته پردازشی بیش‌تر و استفاده از معماری جدیدتر احتمالا قدرت پردازنده به میزان چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

از سوی دیگر، گزارش مذکور نشان می‌دهد که این پردازنده جدید، شارژدهی فوق‌العاده 12 ساعتی یا بیش‌تر باتری را به ارمغان خواهد آورد. این پدیده در صورت تحقق، بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد و احتمالا نشان‌دهنده آن است که CPU موردنظر یک پردازنده 15 واتی به‌شمار می‌آید.

همچنین گزارش خاطرنشان می‌کند که لپ‌تاپ‌های کاملا جدید AMD مجهز به این تراشه با قیمت‌گذاری نسبتا ارزان روانه بازار خواهند شد. قیمت‌گذاری این محصولات از حدودا 699 دلار آغاز می‌شود. دستگاه‌های مذکور با چنین قیمت‌هایی می‌توانند گزینه‌هایی مناسب جهت رقابت با سایر رقبا محسوب شوند.

AMD بر روی توسعه APUهای موبایلی نسل آینده سری Renoir نیز کار می‌کند و این محصول احتمالا به‌همراه تراشه جدید در جریان نمایشگاه CES معرفی خواهد شد. واحد Renoir پردازنده جدید از معماری Zen 2 بهره خواهد برد؛ در حالی‌که تراشه گرافیکی یکپارچه کماکان مبتنی بر معماری Vega بوده و از پیکره‌بندی Navi استفاده نمی‌کند. Renoir احتمالا از کنترلر حافظه بسیار پیشرفته‌تر با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های LPDDR4X با حداکثر فرکانس 4266 مگاهرتز و موتور نمایشگر ارتقایافته DCN 2.1 بهره خواهد برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس