ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه روان است


ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه روان است

اهواز- ایرنا- رییس پلیس راه خوزستان گفت: مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه با وجود پر حجم بودن اما روان هستند.

سرهنگ رضا دولتشاهی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه در هیچ نقطه ای از این مسیرها گره ترافیکی وجود ندارد، اظهارداشت: برای مدیریت هرچه بهتر تردد خودروها، عوامل پلیس در حال اجرای طرح ترافیکی هستند که از پیش تدوین شده است.

وی ادامه داد: براساس این طرح خودروها در برخی از مسیرها به صورت یک طرفه تردد می کنند بطوری که جاده بستان تا چذابه به عنوان مسیر رفت و جاده قدیم برای برگشت خودروها درنظر گرفته شده است.

۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ چذابه خالی است

این عضو ستاد اربعین استان خوزستان با بیان اینکه کمربندی بستان نیز به همین شکل برای تردد خودروها برنامه ریزی شده است، گفت: مشکل خاصی در زمینه جابجایی زائران اربعین در استان وجود ندارد.

رئیس پلیس راه خوزستان همچنین در خصوص پارک خودروها در چذابه، گفت: هم اکنون ۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ این پایانه مرزی خالی است و برای پارک وسایل نقلیه مشکلی نداریم.

دولتشاهی درخصوص وضعیت تردد در مسیر اهواز تا خرمشهر گفت: مشکلی برای تردد خودروها در این جاده وجود ندارد و جابجایی به صورت روان انجام می شود.

وی یادآور شد: برای تسریع در جابجایی زائران تردد کامیون ها و تریلرها در جاده های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه همچنان ممنوع است.

تردد از پایانه مرزی شلمچه و چذابه در روز پنجشنبه به ۱۸۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

تردد خودروها روز پنجشنبه در مرز چذابه ۲۵ هزار و ۲۷۸ دستگاه بوده که این آمار شامل تردد ۱۰ هزار و ۶۹۲ وسیله نقلیه در جاده چذابه - بستان و ۱۴ هزار و ۵۷۶ وسیله نقلیه در جاده بستان - چذابه است که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

روز پنجشنبه در مرز شلمچه ۴۴ هزار و ۱۰۴ تردد خودرو ثبت شده که در مدت یاد شده از خرمشهر به شلمچه ۲۴ هزار و ۱۳۳ وسیله نقلیه و از شلمچه به خرمشهر ۱۹ هزار و ۹۷۱ وسیله نقلیه تردد داشتند که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران آن حضرت، به اوج خواهد رسید.

۹۹۳۱/۳٠۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها