افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا


افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا

ژورنال نیوز در گزارشی به موضوع افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا پرداخته و می‎گوید این نوع ار جرایم به مشکلی رو به رشد در نیویورک تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، مقام‎های محلی نیویورک می‌گویند، افزایش جنایت‎های ناشی از نفرت در سراسر این ایالت گسترش یافته است. برخی از اعضای کنگره علت افزایش این نوع از جرایم را اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ، می‌دانند.
به گزارش پایگاه ژورنال نیوز، تحقیقات اف‎بی‎آی نشان می‌دهد در سراسر آمریکا در سال ۲۰۱۷، ۷۱۷۵ مورد گزارش مربوط به جرایم ناشی از نفرت به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با سال پیش از آن ۱۷ درصد رشد داشته است؛ بر اساس آمارها به مدت ۳ سال متوالی این نوع از جرایم در آمریکا روند صعودی از خود نشان داده‎اند.

بیشتر بخوانید:

۴۳ میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر هستند

فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با سیاهپوستان

تفاوت نگاه پلیس آمریکا به شهروند سیاه و سفید



دادگاه‌های نیویورک در سال ۲۰۱۷، ۵۵۲ مورد جرایم ناشی از نفرت را به ثبت رساندند؛ این میزان بالاتر از مجموع آمار اعلام شده اف‎بی‎آی در سال ۲۰۱۴/۲۰۱۵ بوده است.

نیتا لوی، نماینده کنگره آمریکا، می‎گوید که مُهر تایید دونالد ترامپ بر موضوعاتی همانند نژادپرستی و ترس از بیگانگان باعث شده تا این موضوعات امری عادی در آمریکا به نظر برسند."

این نماینده آمریکایی بر این باور است اظهارات تحریک آمیز دونالد ترامپ به اقدامات خشونت آمیز را در این کشور دامن زده است است؛ برای مثال تیراندازی مرگبار اخیر در شهر ال پاسو در تگزاس که عامل تیراندازی تحت تاثیر اظهارات ترامپ درباره شهروندان مکزیکی قرار گرفته بود.

افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا


بررسی‎ها در آمریکا نشان می‌دهد که هزاران جرایم ناشی از نفرت توسط گزارش‌های شخصی در مراکز قضایی این کشور به ثبت رسیده است.

آمارها نشان می‌دهد که از ماه ژوئن ۱۸۴ مورد پرونده درباره جنایات ناشی از نفرت به ثبت رسیده است. این آمار در زمان مشابه سال قبل ۱۱۲ مورد بوده است.

نمایندگان آمریکایی می‎گویند کنگره این کشور باید علت اصلی این نوع از خشونت‌ها را که در سراسر آمریکا ریشه دوانده پیدا کرده و قوانین بازدارنده قوی‎تری برای مقابله خشونت تسلیحاتی و سفیدبرتر پنداری تصویب کند.

منبع: میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022