نمایشگاه تخصصی ادوات کشاورزی در گرگان پایان یافت


نمایشگاه تخصصی ادوات کشاورزی در گرگان پایان یافت

گرگان - ایرنا - پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، تجهیزات و سیستم‌های آبیاری گلستان که با حضور 80 شرکت داخلی و خارجی عصر سه‌شنبه 16 مهر ماه گذشته در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان آغاز به کار کرده بود، جمعه شب به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه ۸۰ شرکت از جمله ۳۸ شرکت در بخش ماشینآلات، ادوات کشاورزی و پهپاد، ۳۱ شرکت با زمینه فعالیت تجهیزات و سیستم های آبیاری و ۴ مشارکت کننده در بخش حامیان دولتی از ۱۶ استان و نمایندگانی از ۳ کشور جهان حضور داشتند.

امسال شرکت ها محصولات تولیدی خود را علاوه بر فضای ۶ هزار متر مربعی داخل سالن؛ از قسمت رو باز حاشیه نمایشگاه بین المللی گرگان نیز استفاده کردند.

مهرداد یزدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان در این باره گفت: با در نظر گرفتن استعداد شرکت هایی که اعلام آمادگی کرده اند؛ نمایشگاه مزبور نسبت به دوره گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد کیفی و از نظر مشارکت ۵۰ درصد رشد کمی داشت.

شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در کیلومتر ۵ جاده گرگان - آق قلا قرار دارد.

استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از یک هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.

همچنین وجود هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و ۱۲۰ کیلومتر ساحل دریای خزر باعث تولید ۹۲ گیاه زراعی و باغی و تولید خاویار و میگو در گلستان شده است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی بویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی