اردوغان: عملیات شمال سوریه متوقف نمی‌شود/ عملیات‌ها علیه تمامیت ارضی و استقلال هیچ کشوری نیست


اردوغان: عملیات شمال سوریه متوقف نمی‌شود/ عملیات‌ها علیه تمامیت ارضی و استقلال هیچ کشوری نیست

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که هرگز عملیات نظامی علیه کردها در شمال سوریه را متوقف نخواهد کرد.

اردوغان: عملیات شمال سوریه متوقف نمی‌شود/ عملیات‌ها علیه تمامیت ارضی و استقلال هیچ کشوری نیستبه گزارش فانوس و به نقل از روزنامه القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما هرگز عملیات خود را علیه کردها در شمال سوریه متوقف نخواهیم کرد. ما از هر طرف تهدیداتی دریافت می‌کنیم و همه می‌گویند که عملیات را متوقف کنید اما این کار را نخواهیم کرد.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس ضد ترور استانبول تاکید کرد: عملیات اخیر ترکیه در سوریه علیه کردها نیست بلکه علیه گروه‌های تروریستی است.

اردوغان افزود: هدف عملیات‌های ضد ترور ترکیه از جمله عملیات چشمه صلح در سوریه و عملیات پنجه در شمال عراق استقلال و تمامیت ارضی هیچ کشوری نیست. ترکیه برای تضمین امنیت مرزهایش و بازگشت امن آوارگان سوری و پاکسازی منطقه از گروه‌های تروریست در شرق فرات همانطور که در غرب فرات انجام دادیم دست به عملیات زده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: عملیات چشمه صلح به معنای حفاظت از حق تمامی مردم شمال سوریه، اعراب، کردها، ایزدی‌ها و کلدانی‌ها است نه تقسیم سوریه.

ترکیه چهارشنبه عملیات علیه کردها را آغاز کرد و جمعه حملات توپخانه‌ای و هوایی را به شمال شرق سوریه افزایش داد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا جمعه اعلام کرد که شرایط نشان نمی‌دهد که ترکیه آماده توقف عملیات باشد. وی از آنکارا خواست عملیاتش را در سوریه متوقف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید