برداشت 164 تن انگور از تاکستان‌های خلخال


برداشت 164 تن انگور از تاکستان‌های خلخال

اردبیل _ ایرنا _ مدیر جهاد کشاورزی خلخال از پیش‌بینی برداشت 164 تن انگور از تاکستان‌های واقع در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان خبر داد.

بهبود علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و همچنین ۲۵ هکتار از اراضی دیم این شهرستان در مناطق نیمه‌گرمسیری بخش‌های خورش‌رستم و شاهرود به کشت انگور اختصاص داده شده است.

وی گفت: با توجه به عملکرد چهار تنی محصول در هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۲ تن انگور از اراضی آابی و با توجه به عملکرد هزار و ۳۰۰ کیلوگرمی انگور دیم در هکتار ۳۲ تن انواع انگور دیم از اراضی زیرکشت این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی از افزایش راندمان انگور دیم در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: در حالی که عملکرد انگور دیم در سال گذشته در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم بود ،این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مناسب بهار امسال به بیش از هزار و ۳۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

علیزاده با بیان اینکه تولید انواع انگور آبی و دیم در این شهرستان به روش سنتی و ارگانیک و بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی از سوی کشاورزان و باغداران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انگور عسگری ،سلطانی ، کشمشی ، رشه و سفید بی‌دانه از ارقام مرسوم این منطقه است.

خلخال دارای بیش از ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی بوده که از این میزان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار به باغ‌های میوه اختصاص یافته و میوه‌هایی همچون انگور،انار ، پسته ، زیتون و انجیر از باغ‌های میوه مناطق گرمسیری حاشیه رودخانه قزل‌اوزن در بخش‌های خورش‌رستم وشاهرود تولید می‌شود.

این شهرستان در جنوب اردبیل از جمله مناطق دارای شرایط آب و هوایی متنوع برای محصولات باغی سردسیری و نیمه‌گرمسیری است که منطقه جنوبی این شهرستان از مناطق مستعد برای احداث باغ محصولات باغی مناطق نیمه‌گرمسیری از جمله انگور است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟