11 عجیب‌ترین فواید آب موز و پیاز برای سلامتی که نمی‌دانستید


... نوشته 11 عجیب‌ترین فواید آب موز و پیاز برای سلامتی که نمی‌دانستید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

آب میوه‌ی ترکیبی محبوب شما کدام است؟ آیا آب هویج و پرتقال است؟ پس، ممکن است تعجب کنید اگر بدانید آب موز و پیاز گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب کردن است. راستش را بخواهید، شاید خوشمزه به نظر نرسد، اما باید از منظر ارزش‌های مغذی‌اش به آن نگاه کنید. بله، این ترکیب مطمئنا حاوی بهترین مواد مغذی است. بنابراین، اگر درباره‌ی چیزهایی که آب موز و پیاز دارد کنجکاو هستید، پس می‌توانید فهرست فایده‌های آب موز و پیاز برای سلامتی را که در ادامه می‌آید مطالعه کنید.

11 عجیب‌ترین فواید آب موز و پیاز برای سلامتی که نمی‌دانستید

۱. منبع فیبر

نمی‌توان انکار کرد که موز و پیاز سرشار از فیبر هستند. و می‌دانیم، فیبر ماده‌ای است که در بهبود وضعیت گوارش نقش ایفا می‌کند. به علاوه، موز حاوی اینولین است که به عنوان یک فیبر رژیمی تعداد باکتری‌های سالم موجود در روده‌ها را افزایش می‌دهد. در واقع، این ماده باعث حفظ سلامت اجابت مزاج می‌شود و قطعا از سلامتی دستگاه گوارش محافظت می‌کند. در نتیجه، اگر می‌خواهید گوارش سالمی داشته باشید، پس خوردن آب موز و پیاز می‌تواند کمک فراوانی بکند.

۲. منبع آنتی اکسیدان

معلوم شده است موز و پیاز مقدار خوبی آنتی اکسیدان دارند. در نتیجه، آنتی اکسیدان از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت خواهد کرد. فقط همین نیست، محتوای فلونیک و فلاونوئید آن برای پیشگیری از سرطان و التهاب بدن ارزشمند و مفید است. عجب فایده‌ی بی‌نظیری، نه؟

۳. کمک به کاهش وزن

به خاطر وجود فیبر، آبمیوه موز و پیاز در کنترل وزن بدن موثر است. این به خاطر توانایی‌اش در القای احساس سیری طولانی‌تر است. پس، اشتها را کنترل و به کاهش وزن کمک خواهد کرد. به همین جهت، برای داشتن رژیم غذایی سالم، به مصرف خوراکی‌های سالمی مانند میوه-سبزیجات با هم نیاز دارید مانند موز و پیاز تا بهترین نتایج را بگیرید!

۴. تقویت انرژی

اگر می‌خواهید برای انجام فعالیت‌های روزانه انرژی بیشتری داشته باشید، پس نوشیدن آب موز و پیاز چیزی است که باید به آن فکر کنید. در چنین حالتی، محتوای پروتئین خوبی دارد که تولید انرژی را در بدن تقویت می‌کند. بنابراین، روزتان را با یک لیوان آبمیوه موز و پیاز آغاز کنید!

۵. بهبود سلامت قلب

آیا می‌خواهید قلب سالمی داشته باشید؟ پس نوشیدن آب موز و پیاز ممکن است کمک زیادی به شما بکند. این به خاطر وجود فیبر بالا در آن است. همچنین بر پایه‌ی مطالعه‌ای انجام شده توسط دانشگاه لیدز در بریتانیا نشان داده شده که مصرف خوراکی‌های سرشار از فیبر می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری کرونر قلب کمک کند. می‌توانید منبع فیبر را در میوه‌ها و سبزیجات بسیاری نیز پیدا کنید. پس، مصرف مواد سالمی مانند آب موز و پیاز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته و حمله‌ی قلبی کمک کند.

۶. کنترل فشار خون

یکی از فایده‌های آب موز و پیاز برای سلامتی کنترل سطح فشار خون بدن است. در این زمینه، موز محتوای نمک پایین دارد در حالی که سطح پتاسیم موز و پیاز فوق‌العاده است. در نتیجه پتاسیم نقش مهمی در حفظ سطح فشار خون ایفا می‌کند. فوق‌العاده است، نه؟

۷. بهبود سلامت مغز

با خوردن آبمیوه موز و پیاز برای صبحانه، می‌توانید به بهبود سلامت مغز کمک کنید. در این صورت، موز سطح پتاسیم بالایی دارد که می‌تواند مهارت حافظه را افزایش دهد و سلامت مغز را حفظ کند. همچنین، پی‌برده‌اند مصرف خوراکی‌های سرشار از پتاسیم می‌تواند خطر لخته شدن خون را در مغز تا ۲۱٪ کاهش دهد. از این رو، حالا انتخاب با خودتان است، برای داشتن زندگی سالم آبمیوه موز و پیاز بخورید!

۸. پیشگیری از سرطان

همان طور که پیشتر توصیف شد، آبمیوه موز و پیاز سطح آنتی اکسیدان بی‌نظیری دارد. از این رو، به کاهش خطر رشد سلول‌های سرطانی مانند سرطان سلول های کلیوی، سرطان سینه، و سرطان پروستات کمک خواهد کرد. از این جهت، برای پیشگیری از سرطان، باید خوراکی‌های سالم مصرف کنید و همین طور سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید.

۹. پیشگیری از کم خونی

وجود آهن در موز و پیاز به بهبود تنظیم گلبول‌های قرمز خون در بدن کمک می‌کند. در نتیجه، در پیشگیری از کم خونی نقش بازی می‌کند بیماری که معنی‌اش سطح پایین گلبول‌های قرمز خون است. به علاوه، با مصرف آب موز و پیاز به صورت مرتب، به درمان و رفع خستگی مفرط و رنگ‌پریدگی کمک خواهد شد. در واقع، آبمیوه موز و پیاز نوشیدنی بی‌نظیری است چون فایده‌های متعددی برای سلامتی دارد!

۱۰. درمان مشکلات تنفسی

فایده‌ی بعدی آب موز و پیاز برای سلامتی درمان مشکلات تنفسی است. این به خاطر محتوای سولفور موجود در پیاز است. این ترکیب به تسکین احتقان سینه و درمان سرماخوردگی‌های معمول کمک خواهد کرد. به علاوه، در تسکین گلو درد، سرفه، و حتی برونشیت نقش دارد. موضوع فقط همین نیست، فایده‌ی عالی‌تر آب پیاز درمان حملات آسمی است. در واقع، پیاز خواص بلغم‌آور دارد که برای مبارزه با سرماخوردگی‌ّها، سرفه‌ها، برونشیت‌ها، و احتقان نیز مفید است.

۱۱. تقویت سیستم ایمنی بدن

آب موز و پیاز از بدن مواظبت به عمل می‌آورد چون سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این با وجود خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آن مرتبط است. این ترکیب از عفونت و آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. در نتیجه، اگر می خواهید از بیماری‌های خاص و عفونت خلاص شوید، به عنوان نوشیدنی‌تان آبمیوه موز و پیاز را انتخاب کنید که راه بسیار ارزنده‌ای است!

به طور خلاصه، آب موز و پیاز ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارد. ترکیب این دو ابر خوراکی قطعا سلامتی‌تان را تضمین و تقویت خواهد کرد. برای سالم ماندن باید این ترکیب به بخشی از رژیم غذایی سالم‌ روزانه‌تان تبدیل شود. با وجود این، باید از عوارض جانبی ناشی از مصرف آب پیاز اطلاع و اطمینان پیدا کرد. چون ممکن است به خاطر مصرف زیاد به حساسیت، حالت تهوع، یا حتی استفراغ منجر شود. پس، آب موز و پیازتان را به روشی درست و به مقداری درست مصرف کنید تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

۱۱ عجیب‌ترین فواید آب موز و پیاز برای سلامتی که نمی‌دانستید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق