سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس کابوس پرندگان شکاری گیلان


سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس کابوس پرندگان شکاری گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکارچیان متخلف با زنده گیری پرندگان شکاری آنها را به مناطق جنوبی کشور قاچاق کرده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت های بسیار بالا به فروش می رسانند.

به گزارش ایسنا، ساسان اکبری پور با بیان اینکه صدها مورد از تله های صید و زنده گیری پرندگان پرارزش شکاری در پارک ملی بوجاق کیاشهر تخریب و معدوم سازی شد، گفت: با توجه به شرایط بسیار مناسب و اکوسیستم کم نظیری که پارک ملی بوجاق از آن برخوردار است شرایط زیستی و زمستان گذرانی برای پرندگان مهاجر و به ویژه پرندگان پر ارزش شکاری را فراهم کرده است.

وی افزود: متاسفانه همه ساله در این ایام با افزایش شکارچیان بی رحم که اقدام به تله گذاری به روش های مختلف جهت زنده گیری و صید این گونه پرندگان می کنند، مواجه هستیم.

اکبری پور، ادامه داد: در سال جاری به منظوره مقابله جدی و جلوگیری از این تخلف زیست محیطی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان با همکاری پرسنل سختکوش پارک ملی اقدام به عمل پیشگیرانه و حضور موثر در مناطق تحت مدیریت خود کرده به طوری که تاکنون بیش ۱۵۰ مورد تخریب و معدوم سازی تله ها بازگیری در این زمینه به انجام رسیده و با افزایش گشتهای پایشی و اسقرار نیرو محیط بان در ورودی های پارک تمام ترددها به شدت کنترل و ازورود افراد سابقه دار و گشت گذار بی مورد آنها در پارک ملی جلوگیری و اقدام پیشگیرانه به عمل امده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این شکارچیان متخلف در صورت صید و زنده گیری این گونه های پرارزش، پرندگان شکار شده را به مناطق جنوبی کشور قاچاق کرده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت های بسیار بالا به فروش می رسانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403