جشنواره ملی ایل سنگسر گامی برای تقویت صنعت گردشگری


جشنواره ملی ایل سنگسر گامی برای تقویت صنعت گردشگری

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره گفت: برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسر زمینه‌ساز توسعه گردشگری است که یکی از محورهای توسعه استان تعیین شده است.

حبیب الله خجسته پور روز شنبه در نشست هم‌اندیشی جشنواره ملی ایل سنگسر در سالن غدیر استانداری استانداری افزود: گردشگری به عنوان یکی از هشت محور توسعه استان سمنان در نظر گرفته شده است، مردم و مسئولان سمنان خود را میزبان جشنواره ملی ایل سنگسر بدانند و در برگزاری مطلوب این جشنواره کمک کنند.

وی ادامه داد: جشنواره ملی ایل سنگسر یک رویداد فرهنگی است و باید این جشنواره بر محور معرفی زندگی عشایر این منطقه برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از مسیر کوچ عشایر سنگسر به عنوان میراث فرهنگی یاد کرد و ابراز داشت: مسئولان در تداوم این جشنواره حداقل به صورت ۲ سالانه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم مهدیشهر در روز آغاز امامت امام عصر حضرت مهدی(عج) میزبان آحاد مختلف جامعه در جشنواره ملی ایل سنگسر هستند و ضرورت دارد برنامه‌های فاخر در این روز برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه کوچکترین اشتباه در برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسر تجربه چندساله را زیر سوال می‌برد، تاکید کرد: مسئولان در برگزاری باشکوه و تامین زیرساخت دقت نظر داشته باشند.

جشنواره ملی ایل سنگسر در مسیر ثبت ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: جشنواره ملی ایل سنگسر یکی از هفت رویداد ملی تعریف شده در کشور برای رونق صنعت گردشگری است و اکنون این رویداد در مسیر ثبت در تقویم گردشگری ایران قرار دارد.

مهدی جمال یادآور شد: در جشنواره ملی ایل سنگسر، پنج استان شامل مازنداران، البرز، قم، تهران و قزوین حضور دارند و رونق صنعت گردشگری، تقویت نشاط در جامعه و شناسایی ظرفیت‌ها بخشی از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان کرد: نوروز امسال اقامت مسافران در استان ۳۷.۵ درصد افزایش یافت که نشاندهنده موفقیت استان در اجرای راهبرد ماندگارکردن گردشگران در مسیر توسعه گردشگری است، اکنون ضریب اشغال هتل‌های استان بیش از ۸۰ است و این شاخص مهم توسعه گردشگری محسوب می شود.

جشنواره ایل سنگسر به عنوان رویدادی ملی ۱۵ آبان ۹۸ با محوریت صنایع دستی شروع می‌شود. اجرای آفرود، مسابقات اسب سواری و بازی های محلی، جشنواره غذا، برگزاری نشست های تخصصی ، پرواز پاراگلایدر، پیاده روی خانوادگی و برپایی سیاه چادرها از جمله برنامه های این جشنواره است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند که مهمترین و بزرگترین طایفه را ایل سنگسری تشکیل می دهد، به روایتی این عشایر طولانی ترین مسیر کوچ عشایر کشور را دارند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل